اجرایی شدن بیانات رهبری با تزریق امید

یک شنبه 25 تیر 1402 - 0:9:24

رسانه‌ملی به ویژه از زمان مدیریت جدید با هدف‌مندی به اداره بهینه صداوسیما اشتغال ورزیده و برنامه‌های مختلف و متعدد کمی و کیفی در رسانه‌ملی افزایش یافته‌است، به گونه‌ای که با توجه به معیارهای امید، ایمان و تکیه بر فرهنگ کشور، سمت و سوی اغلب برنامه‌های روتین و حتی تولید مجموعه‌های تلویزیونی به سوی امید آفرینی و شادی‌بخشی متمایل شده‌است. به‌همین دلیل یکی از وظایف مهم شبکه نسیم ایجاد امید و شادی‌آفرینی است و در ادامه برنامه‌های گذشته محتوا محور خود اقدام به تولید برنامه‌های مناسب، حرفه‌ای و مخاطب‌پسند کرده‌است.

 مدتی بود که جای آثار طنز فاخر هدفمند در شبکه‌های مختلف خالی بود و کمتر مشاهده می‌شد اما با برنامه‌ریزی‌های تازه و دعوت از گروهی از متخصصان و هنرمندان این کاستی با تولید برنامه‌های خوب و تماشایی پررنگ شده و مجدد مشتری‌های پر و پا قرص شبکه نسیم را با خود همراه کرده‌است. برنامه بگو‌بخند یکی از دستاوردهای حرکت خوب این رسانه در اجرایی کردن بیانات رهبر معظم انقلاب مبتنی بر برنامه‌سازی با محوریت امید و ایمان در عرصه‌های فرهنگ و هنر به ویژه رسانه‌ملی است که نمود خودش را در برنامه سرگرم کننده با محتوا و مخاطب پسند این برنامه نمایان کرده‌است. 
این برنامه توانسته علاقه‌مندان را به صف تماشاگران خود بیفزاید و با حضور جمعی از متخصصان و کاربلدان با سرلوحه قراردادن مسأله استعدادیابی، توانسته این موضوع مهم را به نحو علمی و کارشناسانه در پیکره بگوبخند قالب‌سازی کرده و استعدادهای جدیدی را به جامعه در حوزه‌های مختلف معرفی کند. در واقع این برنامه، یک بگو بخند اجتماعی، خلاق و نوآور است که علاوه بر پر کردن اوقات فراغت بینندگان، در کنار ارائه سرگرمی‌هایی مفرح، شناسایی و معرفی چهره‌های مستعد در عرصه‌های مختلف به ویژه از شهرستان‌های دور و نزدیک کشور گام‌های بلندی برداشته و به دلیل امتیازهای خوب خود در طنزسازی و استعدادیابی مورد توجه قرار گرفته‌است. اجرای خوب، گزینش داوران توانا، انتخاب برگزیدگان و ارتباط خوب با مخاطبان به سرعت جایگاهی رفیع در میان تولیدات اجتماعی هدفمند و سازنده رسانه‌ملی باز کرده‌است.
یکی از ویژگی‌های بگو بخند نحوه و چیده‌مان هیات داوران است که از میان هنرمندان و چهره‌های شاخص در جامعه شناخته‌شده بهره برده‌است. از یک طرف هومن برق‌نورد و نعیمه نظام‌دوست و از سوی دیگر هم کسانی مثل شهرام‌شکیبا و بیژن بنفشه‌خواه را داریم که نشان‌دهنده این است شبکه نسیم به دنبال یک ترکیب خوب در داوری بوده‌است. این داوران با نظرات مختلف که گاه توام با رفعت انسانی همراه است و نکات تخصصی از دست آنها در نمی‌رود، علاوه بر امیدوار کردن شرکت‌کننده‌ها، باعث شده اغلب راضی و امیدوار به توانایی خود، در جهت باورری استعدادهای‌شان بکوشند. در مجموع باید گفت بگو بخند گفتمانی است اجتماعی و طنزی جوان‌پسند و مورد توجه مخاطبان که در کل می‌تواند حرکتی موفق و بالنده در جهت رشد توانایی و استعدادهای کشور به تماشا بگذارد.
جبار آذین | منتقد و مدرس
منبع:
روزنامه جام جم


ارسال دیدگاه





ارسال

دیدگاه ها

نمایش همه نظرات
2024-05-05 22:50:01