پرواز برمودا بر فراز نظرسنجی‌ها

سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 0:19:59

یک برنامه رئالیتی شو با حضور کامران نجف زاده که حسب ظاهر روزی نیست در اکسپلور با آن برخورد نکنیم یا بخش‌هایی از گفتگوهای نجف زاده را دوستان و اطرافیان برایمان فروارد نکنند.اما آیا آمار منابع رسمی نیز آنچه از گستردگی ضریب نفوذ برمودا به نظر می رسد را تایید می‌کنند؟

نظرسنجی تلوبیون

با یک جستجو به چهار نظرسنجی اخیر برمی‌خوریم. اولی تعداد بازدیدهای تلوبیون است. برمودا آنجا با فاصله ۷۰۴ هزار بازدید در صدر نشسته و شب خوش با ۵۰۴ هزار، رتبه دوم را دارد.

نظرسنجی جام جم

در نظرسنجی روزنامه جام جم که در کانال رسمی این ارگان مطبوعاتی  صدا و سیما درج شده برمودا با ۳۲ درصد، پانتولیک با ۲۳ درصد، شب خوش ۱۲ درصد و صبحانه ایرانی با ۴ درصد قرار دارند. مداربسته و سید خندان هم دو درصدی حساب شده اند.

نظرسنجی ایسپا

اما در نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) برمودا با هفده و نیم درصد مخاطب کمی پایین‌تر از شب خوش قرار گرفته که البته منصفانه نیست اگر یادآوری نکنیم این نظرسنجی تلفنی صرفاً محدود به «هفته آخر فروردین» بوده و قدرت سنتی  شبکه ۳ را نیز در محاسباتتان فراموش نکنید.

نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما

نظرسنجی اخیر مرکز تحقیقات صدا و سیما نیز برمودا را با بیش از صد و سه میلیون بازدید در چهار پلتفرم مجازی و تنها در ایام عید بالاترین رقم مخاطب دار در میان برنامه های گفتگومحور و سرگرمی تمام شبکه های سازمان صدا و سیما معرفی کرده است.

شواهد نشان می‌دهد برمودا و کامران نجف‌زاده علاوه بر «برودکست»، «برودبند» را نیز درگیر کردند و نقطه زنی‌های برمودا روی لایه‌های تصمیم‌ساز مخاطب تمرکز زیادی داشته و پیام را همچون داروی ضدسرطان نانو سمت جایی که باید، هدایت کرده است.اتفاق نادری است که در یک شبکه سرگرمی شاهد گفتگوهایی باشیم که برخی از آنها  بازتاب های جهانی پیدا می‌کنند!

بازتاب برمودا در خبرگزاری‌های جهانی

گفتگوی کامران نجف‌زاده با دکتر مرندی پزشک رهبر انقلاب و مصاحبه مجری برمودا با دکتر صالحی وزیر سابق خارجه و حتی آموزش یک فن توسط احمد مجدزاده (جدی می فرمایید) به حسن یزدانی برای رقابت با تیلور، در برخی از خبرگزاریهای جهان به اصطلاح روزنامه‌نگاران حرفه‌ای «کد» شده و از آن به عنوان «فکت» و «خبر» در رسانه‌های پرنفوذ جهانی بهره گرفته اند. این در حالی است که ما با کمترین حضور سلبریتی‌ها در برمودا مواجه هستیم که اگر بودند برمودا رنگ و روی دیگری می یافت.

تغییر مسیر کامران نجف‌زاده

می‌توان گفت که تغییر مسیر کامران نجف‌زاده از خبرنگاری به سمت تاک‌شو یک هوشمندی رسانه ای با عیار بالا بوده و ریسک پذیری صدا و سیما و تیم برنامه ساز عملیات را با موفقیت همراه کرده است.برمودا به تهیه کنندگی محسن نجفی سولاری و کامران شهریوری شنبه، یکشنبه و دوشنبه هرهفته، ساعت هشت شب از شبکه نسیم پخش می‌شود.

منبع:
خبرگزاری فارس


ارسال دیدگاه





ارسال

دیدگاه ها

نمایش همه نظرات
2024-05-04 16:32:39