روند تولید «چهار شگفت انگیز» از تولید تا پخش

جمعه 24 فروردین 1403 - 0:18:23

برنامه تلویزیونی «چهار شگفت انگیز» از امشب جمعه ساعت ۲۰ از شبکه نسیم پخش می‌شود. چالش‌های این برنامه ۲۶ قسمتی، در قالب دوربین مخفی طراحی شده است.

سعید مظاهری تهیه کننده و کارگردان این برنامه با حضور در استدیوی شبکه خبر گفت: این برنامه اولین رئالیتی شو کاملا واقعی ایرانی است که در بستر رسانه‌های ایرانی پخش می‌شود و مرکز پخش و تولید آن شبکه نسیم است.

وی ادامه داد: این برنامه یک مسابقه دوربین مخفی است که در این مسابقه ما برنده نداریم بلکه بازنده داریم، بازیگران ما در دو آیتم با هم رقابت می‌کنند و در نتیجه این رقابت بازنده این رقابت مجازات می‌شود.

مظاهری افزود: کاری که ما در چهار شگفت انگیز انجام می‌دهیم، پایه اول را بر مبنای خوب کردن حال مردم گذاشته ایم و نقطه تمرکز ما همین است که خنده‌ای را بر روی لب‌های مردم بیاوریم و حال مردم را تا جایی که می‌توانیم خوب کنیم.

مظاهری ادامه داد: محتوا‌های داخل برنامه معمولا محتوا‌هایی است که در قالب همین خنده‌ها به مردم انتقال داده می‌شود، یعنی ما پیام مستقیمی به مردم نمی‌دهیم بلکه پیام در قالب شوخی‌ها، اتفاقات و چالش‌هایی که بازیگران ما درون آن اتفاق قرار می‌گیرند به مخاطب رسانده می‌شود و حدود ۱۰۰ حوزه محتوایی را­ مثل محتوا‌های مربوط به سبک زندگی، ازدواج، فرزند آوری، مدیریت مصرف آب، برق، گاز­ و ... در فصل جدید چهار شگفت انگیز روی آنتن­ تلویزیون خواهیم دید و ۱۰۰ مسئله فکری جامعه را در فصل جدید به آن خواهیم پرداخت.

وی در خصوص تغییرات این فصل در مقایسه با دو فصل قبلی هم گفت: ما در فصل جدید سراغ موقعیت‌های جدید رفتیم، این برنامه یک برنامه پر ظرفیت است، سه آیتم در هر قسمت پخش می‌شود که هر آیتم در یک موقعیت و یک نقش جدید است، یک روز بازیگران ما در نقش مکانیک در یک مکانیکی هستند و با چالش‌های آن شغل مواجه هستند و آن چالش‌ها را مطرح می‌کنند، همان روز در همان قسمت داخل یک شغل و فضای دیگری رفتند و دوباره در همان روز مثلا به یک نیروگاهی ­رفتند و مشاغل سخت آن نیروگاه شده مجازات این دو آیتم و بازیگران آن شغل سخت را و آن سختی‌هایی که در حوزه تولید برق یا هر چیز دیگری را به مردم نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: ما در دو فصل قبل به سراغ جامعه پزشکان نرفته بودیم، اما در این فصل به سراغ پزشکان هم رفتیم، در این فصل با همکاری خوب مسئولان به سراغ ارتش هم رفتیم­ و چند تا از شوخی‌ها و چالش‌ها را در فضای نظام وظیفه و سربازی و ارتش طراحی کردیم.

این تهیه کننده در خصوص طراحی چالش‌ها که تکراری هم نباشد، گفت: اگر ما یک مسئله واحد را مثل شغل وسط بگذاریم، بعد از چند قسمت تکراری می‌شود، اصل برنامه به قدری خلاقانه است و­ قابلیت بروز رسانی دارد هیچ وقت ما را در این چالش تکراری بودن قرار نداده است، ما یک سری تغییرات در قالب برنامه انجام دادیم، در فصل یک ما رقابت‌های مان به این صورت بود که سه نفر داخل اتاق فرمان بودند و یک نفر داخل صحنه بود، فصل دوم ما یک رقابت‌هایی را شروع کردیم که دو به دو بود، یعنی دو نفر داخل اتاق فرمان و دو نفر هم داخل صحنه بودند، در فصل جدید ما سراغ آیتم‌های جدیدی علاوه بر این دو طیف رفتیم، اولا آیتم‌های چهار نفره جوکرها است که چهار نفر در یک صحنه کاملا رئال با چهار نقش کاملا متفاوت قرار می‌گیرند و با هم شوخی می‌کنند و رقابت می‌کنند در خنداندن همدیگر، تنوع مسابقه ها­، تنوع قوانین‌ها، تنوع موقعیت‌ها و چالش‌ها و لوکیشن‌ها باعث شده که از این تکراری بودن فاصله بگیریم.

مظاهری در پایان گفت: تولید این برنامه با توجه به تنوع و تعدد لوکیشن‌ها و طراحی‌ها و... کار بسیار سختی است و هر قسمت معمولا دو تا سه روز ضبط آن طول می‌کشد.

منبع:
باشگاه خبرنگاران جوان


ارسال دیدگاه





ارسال

دیدگاه ها

نمایش همه نظرات
2024-04-30 03:13:30