«نسیما» ادای دین به حضرت رقیه(س) است/ یک دوربین مخفی متفاوت

جمعه 14 مرداد 1401 - 0:12:45

پرهام عمرانی تهیه‌کننده و کارگردان برنامه «نسیما» درباره رویکردهای این برنامه که در ایام محرم از شبکه نسیم پخش می‌شود به خبرنگار مهر گفت: برنامه «نسیما» یک برنامه فرهنگی و اجتماعی در قالب دوربین مخفی است که مردم را در موقعیت‌های مختلف و با چالش‌های متفاوت مواجه می‌کند.

وی اضافه کرد: برخی مواقع تماشای یک تفکر زیبا، یک نگاه درست و یک انتخاب صحیح از سمت یک هموطن حس بسیار خوبی را منتقل می‌کند که یک انرژی مثبت بین مردم به جریان می‌اندازد. تمام هدف ما در برنامه «نسیما» تشویق و تقدیر از افرادی است که در موقعیت‌ها، رویکردی نزدیک به صواب را دارند.

این تهیه کننده به موضوعات مورد نظر پرداخت و عنوان کرد: برای مثال در یک قسمت از برنامه به بی تفاوتی می‌پردازیم، واکنش افراد نشان می‌دهد که نسبت به مسائل مختلف در جامعه، نسبت به هموطنان خود و شرایط آنها، نسبت به محیط زیست، نسبت به هر آن چیزی که نباید از کنارش ساده عبور کرد، بی تفاوت نیستند و این شهروندها برای تک‌تک ما بسیار محترم و عزیز هستند و به نوعی سرمایه یک جامعه محسوب می‌شوند، پس باید از آنها تقدیر کرد تا تعدادشان بیشتر شود.

عمرانی ادامه داد: تماشای آدم حسابی‌ها حس خیلی ویژه‌ای به همه مردم می‌دهد، ما مردمی هستیم که هر کدام می‌توانیم آدم حسابی باشیم و حساب شده و درست در جامعه، محل کار و خانواده رفتار کنیم که نشانه‌ها گواه بر این مسئله هستند.

وی با اشاره به ایده ساخت دوربین مخفی «نسیما» بیان کرد: در ابتدا قرار بود برنامه دوربین مخفی «نسیما» در چند مناسبت محدود ساخته و پخش شود و تصمیم بر ادامه دار بودن آن نداشتیم، اما استقبال مخاطبان از برنامه سبب تولید بیشتر آن شد.

کارگردان «نسیما» در خصوص محورهای برنامه گفت: بخشی از موضوعات برنامه بر اساس تقویم و اتفاقات روز جامعه و بخش دیگر آن موضوعاتی است که فکر می‌کنیم برای فرهنگ سازی در جامعه نیاز به گفته شدن دارد.

عمرانی با اشاره به اینکه واکنش‌های خوبی از مخاطبان دریافت کردیم، گفت: گاهی زبان برنامه نزدیک به طنز است البته به جز قسمت‌های خاصی مانند ویژه برنامه‌های محرم، که این موضوع باعث می‌شود مخاطب ارتباط خوبی با برنامه برقرار کند. البته باید گفت قسمت‌هایی که زبان طنز ندارند حتماً به نحوی احساسات مخاطب را به غلیان می‌اندازد.

عمرانی درباره جدیدترین قسمت برنامه «نسیما» و دغدغه ساخت برنامه با فرزند شهید مدافع حرم بیان کرد: قسمت جدید برنامه به مدد سیدالشهدا (ع) با واکنش‌های گسترده بسیار خوبی مواجه شد، این قسمت از برنامه به نوعی بازخوانی مظلومیت حضرت رقیه (س) و دخترانی است که امروز در موقعیتی شبیه به موقعیت حضرت رقیه (س) قرار دارند، هرچند که ما به لایوم کیومک یا اباعبدالله… هم اعتقاد داریم.

وی در پایان عنوان کرد: امروز دختر بچه‌هایی در سرزمین ما و در کنار ما نفس می‌کشند که‌از نعمت بزرگی به اسم پدر محروم هستند، زیرا پدرشان به خاطر امنیت کشور شهید شده و حتی گاهی ممکن است این خانواده‌ها طعنه هم بشنوند. مظلومیت این افراد دغدغه ما بود، با گره زدن این موضوع به قصه حضرت رقیه (س) این برنامه را ساختیم که پیشکشی به ساحت خانم رقیه (س) است.

منبع: خبرگزاری مهر


ارسال دیدگاه





ارسال

دیدگاه ها

نمایش همه نظرات
2024-04-26 10:30:03