یک عاشقانه متین با معبود در قاب تلویزیون

سه شنبه 21 فروردین 1403 - 0:12:2

فصل جدید برنامه تلویزیونی بی‌انتها، به تهیه‌کنندگی امیربهراد رحمانی و کارگردانی محمدحسین تقوایی، مهمان سفره‌های افطار مخاطبان شبکه نسیم است. این برنامه با اجرای محمد قاسمی، در تلاش است تا بتواند لحظات ملکوتی افطار را با روح توحید گره زده و تجربه جدیدی از ارتباط با ذات اقدس الهی را برای مخاطبان، به ارمغان آورد. سید محمدرضا خوشرو، مدیر شبکه نسیم نیز برای اطلاع از روند تولید برنامه و گفت‌وگو با عوامل آن، از استودیوی بی‌انتها، بازدید کرد.خوشرو درباره تولیدات رمضانی این شبکه گفت: " رسالت اصلی شبکه نسیم، ایجاد سرگرمی و نشاط برای مخاطبان است. از این‌رو، لازم است تا برنامه‌های معارفی شبکه نیز در قالبی جدید برای مخاطب جوان ارائه شود." وی ادامه داد: " بی‌انتها تلاش می‌کند در فصل جدید خود، هر روز با قالب‌های متنوع، درباره یکی از اسماء الهی صحبت کند و ردپای آن را در زندگی روزمره افراد جست‌وجو کند. همین مسئله، وجه تمایز این کار با سایر تولیدات معارفی است."او درباره بخش‌های مختلف بی‌انتها اضافه کرد: " داستان‌ها و گفت‌وگوهای برنامه، به شکل صمیمانه‌‌ای طراحی شده است. به نحوی که مخاطب، بتواند عشق خدای متعال و جلوه جمالی و جلالی او را، در زندگی روزمره‌اش جست‌وجو کند. آیتم‌های برنامه نیز به شکل نجواهای درونی افراد تولید شده تا مخاطبان احساس نزدیکی بیشتری با معارف الهی کنند. این برنامه تلاش کرده است معارف سنگین توحیدی را به شکلی ساده، کوتاه و قابل استفاده برای مخاطب عام بیان نماید. همین مسئله هم بی‌انتها را تبدیل به برنامه‌ای خاص در آنتن رسانه ملی کرده است." خوشرو در ادامه، از تلاش تیم تولید برنامه قدردانی کرده و گفت: " تولید این برنامه به شکل بسیار فشرده‌ای در حال انجام است. تیم تولید در ایام نوروز و با زبان روزه، در تلاش هستند تا هر قسمت برنامه، به بهترین شکل ممکن، تولید شده و به آنتن شبکه نسیم برسد." وی در انتها تاکید کرد: " امیدواریم خلوص نیت تیم تولید برنامه باعث شود شعار اصلی آن، یعنی بی‌انتها دوستت دارم، در جان مخاطبان شبکه نسیم محقق شده و قدم هر چند کوچکی برای افزایش نور توحید در جامعه برداشته باشیم."
در ادامه محمدحسین تقوایی کارگردان بی‌انتها، درباره نحوه طراحی برنامه گفت: "ما در اتاق فکر برنامه به این نتیجه رسیدیم که مهم‌ترین نیاز ما در جامعه امروز، نیاز به درک مفاهیم حقیقی توحیدی است. از آنجایی که فکر میکنیم لازم است زبان انتقال معارف به نسل جوان را تغییر دهیم، از لحاظ محتوایی سراغ اسماء الهی رفتیم که قابلیت عینی شدن را داشته باشد و بتوانیم ردپای آن‌ها را در زندگی خود پیدا کنیم و از لحاظ فرمی نیز دکور برنامه را به شکل مینیمال طراحی کردیم تا تمرکز اصلی مخاطب بر مفاهیم و محتوای ارائه شده باشد. تنوع در آیتم‌های برنامه و تنوع در قالب‌های محتوایی نیز به ما کمک کرد تا از فرم‌های مرسوم فاصله بگیریم و به مدل جدیدی از نجواهای عارفانه و عاشقانه با خداوند برسیم."
در انتها نیز، امیر بهراد رحمانی تهیه‌‌کننده برنامه، ضمن تشکر از حضور آقای خوشرو افزود: " ماه رمضان امسال برای همه ما، متفاوت بود. این موهبت نصیبمان شد تا در هوایی نفس بکشیم که پر از عطر محبت و معرفت خداوند بود. امیدواریم که توانسته باشیم به شکلی درست، این معارف را به مخاطبان شبکه نسیم که عمدتا قشر نوجوان و جوان هستند، منتقل کنیم."

بی‌انتها، تدارک افطار شبکه نسیم است که هر روز حوالی ساعت ۱۷ و تا جمعه ۲۴ فروردین از این شبکه پخش می‌شود.


ارسال دیدگاه





ارسال

دیدگاه ها

نمایش همه نظرات
2024-04-29 23:34:23