تجربه لحظات مهیج با چاشنی آموزش و اشتغالزایی در « چند درجه »

شنبه 25 بهمن 1399 - 11:51:40

شبکه نسیم ، شبکه نشاط و سرگرمی با تمرکز بر موضوعات تخصصی خاص هیجان آمیز ، تازه و بدیع ، انبساط خاطر و شادی و هیجان را از قاب تلویزیون به خانه های مخاطبان خود می آورد.

اگر بخواهیم از یکی از برنامه های پرهیجان و پرمخاطب شبکه نسیم نام ببریم می توان به مسابقه « چند درجه » اشاره کرد.

« چند درجه » قصد دارد حدود ۳۵ رشته ورزشی هیجان‌انگیز از جمله پاراگلایدر، غواصی، پاراموتور، سقوط آزاد، پاراموتور، فلای بورد، کایت بورد، موتور کراس، دوچرخه‌سواری تریال و... را به مخاطبان و به خصوص نسل جوان معرفی کند.این مسابقه از سال 1394 به تهیه کننگی غلامرضا بختیاری  و کارگردانی مشترک وی و امید خسروی در 90 قسمت به روی آنتن رفته است. جذاب بودن و مورد پسند واقع شدن آن از سوی مخاطبان موجب شد تهیه فصل سوم آن هم در دستور کار شبکه نسیم قرار بگیرد . از دو ماه پیش که پخش فصل سوم آن آغاز شده ،  تغییراتی در ساختار و قالب این مسابقه پرطرفدار صورت گرفته است .

       

به این بهانه با غلامرضا بختیاری تهیه کننده و کارگردان آن گفت و گویی انجام داده ایم.

تهیه کننده  مسابقه «چند درجه » گفت  : این مسابقه با هدف هیجان و سرگرمی در شبکه نسیم طراحی شده است  و ما در فصل اول این مجموعه  به سراغ حدود 90 رشته ورزشی extreme ( رشته های ژئوفیزیک و هواشناسی ) رفتیم تا نحوه و چگونگی انجام این رشته های ورزشی را برای علاقه مندان و ورزش دوستان کشورمان معرفی می کنیم. ما در برنامه سه مجری – بازیگر داریم که با کمک آن ها با رشته های مختلف ورزشی بیشترآشنا می شویم  و در این بخش سهیل  غلامپور ، میثاق بختیاری و امیر خسروی ما را همراهی می کنیم.

بختیاری ادامه داد : ما در فصل سوم که حدود 52 قسمت است ، علاوه بر معرفی  و آموزش ورزش های پرهیجان ، مقررات و قوانین مسابقات و تورنمنت های بین المللی را مطرح می کنیم.

وی ادامه داد :  در این مسابقات ، از برترین های هر رشته ورزشی هم در برنامه دعوت می شود تا با حضور خود از اصول ورزش تخصصی خود و تجربیاتش در این رشته ها، برای علاقه مندان مطالبی را بیان کند. تهیه کننده «چنددرجه» همچنین تاکید کرد : این برنامه به دنبال این است تصور اشتباهی را که در مورد انجام برخی فعالیت های ورزشی از جمله سخت و گران قیمت بودن است ، مورد بازنگری قرار دهد و ثابت کند با هزینه های مناسب ، تمرین و ممارست و گذراندن دوره های مختلف آموزشی و حمایت و امکاناتی که دولت مهیا کرده است ، می توان به جایگاه قهرمانی و مربیگری دست یافت و به عنوان یک کاردرآمدزا و شغل به آن نگاه کرد.

وی با اشاره به اینکه گذراندن دوره های آموزشی رشته های خاص و مهیج ورزشی با درآمدزایی هم تناسب دارد گفت : یکی از اهدافی که این برنامه دنبال می کند نحوه درآمدزایی از این رشته هاست.

 

      

بختیاری درباره  نحوه شرکت در این مسابقه هم گفت : این مسابقه جنبه رقابتی ندارد و هدف بررسی قوانین و انجام فعالیت ورزشی با قواعد درست و اصولی است در همین راستا ، ورزشکاران و پیشکسوتان رشته های مختلف ورزشی را از طریق فدراسیون های ورزشی دعوت می کنیم . در این مسابقه هم شرکت کننده مبتدی داریم و هم افرادی که به صورت تخصصی سال ها در این رشته ها فعالیت می کنند. وی همچنین با اشاره به تنوع رشته های ورزشی گفت : به جهت تفاوت رشته های ورزشی، لوکیشن های مختلفی برای برگزاری مسابقه درنظر می گیریم . گاهی اوقات لازم است در فضاهای سرسبز و جنگل ،  بیابان و یا برای ورزش های آبی به فضاهایی  همچون دریاچه آزادی و .. برویم. تاکنون دوربین «چند درجه» به قشم ، عسلویه ، پارسیان  از جزایر استان هرمزگان برای ضبط برنامه رفته است.

تهیه کننده  مسابقه «چند درجه»  یکی از ویژگی های این مسابقه را ارزیابی حین پخش و بررسی نقاط قوت و ضعف در میانه برنامه برشمرد و گفت  : این امر کمک می کند با دقت بیشتر و درصد اشتباه کمتری ، مسابقه مورد علاقه مخاطبان خود را به روی آنتن ببریم.

تهیه کننده مسابقه «چند درجه» خاطرنشان کرد : این آمادگی وجود دارد در صورت موافقت مدیران در فصل بعدی سراغ مشاغل سخت و هیجان انگیز مثل آتش نشانان ، تکاوران  و  یگان ویژه برویم تا این فعالیت را هم به تصویر درآوریم.

«چند درجه» هم اکنون روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه نسیم پخش می‌شود .


ارسال دیدگاه





ارسال

دیدگاه ها

نمایش همه نظرات
2024-04-26 07:20:42