«نفس» گرم مادران در نسیم رسانه‌ملی

دو شنبه 18 مهر 1401 - 0:10:14

شبکه نسیم رسانه‌ملی که هوایی تازه از امید و شادی و نگاه متفاوت در میان شبکه‌های مختلف صداوسیما محسوب می‌شود، با هدف ایجاد نشاط و شادمانی و انگیزه‌های مثبت در میان خانواده‌ها و نسل جوان، به تولید برنامه‌های متنوع و شادی‌بخش و آموزشی و سرگرم‌کننده می‌پردازد و پیوسته در این مسیر، گام‌های تازه برمی‌دارد و می‌کوشد با تولید و پخش آثار مناسب اجتماعی و خانوادگی که دارای رویکردهای انگیزشی و امیدآفرینی‌اند، پاسخگوی نیاز و خواست و سلیقه مخاطبان خود باشد. ازهمین‌رو، این شبکه، مدتی است با تهیه و تولید یک برنامه خوب و دلنشین، با عنوان «نفس» به این مهم می‌پردازد.

نفس، برنامه‌ای زن‌محور و مادرانه است و مخاطب خود را در فضای دوستانه و صمیمی، پای صحبت‌ها، درددل‌ها و تجارب مادران از هر قشر و گروه می‌نشاند. مادران مهمان نفس، برخلاف برخی برنامه‌ها از میان خواص انتخاب  نمی‌شوند و از کنکور حضور در برنامه عبور نمی‌کنند. اغلب این زنان و مادران، انسان‌هایی زحمتکش و فداکار و ایثارگر هستند که دوشادوش مرد زندگی خود، در همه جا از خانه و مزرعه و جای‌جای جامعه، یاریگر خانه و خانواده و جامعه‌اند و بسیاری از آنها، افزون‌بر داشتن زندگی‌های ساده و خوشبخت، فرزندان موفقی هم تحویل جامعه داده‌اند. نفس و مجری نفس، این امکان و فضا را برای بازگویی قصه‌ها وغصه‌ها و موفقیت‌های مادران فراهم آورده‌اند تا آنها با صفا و صداقت، از خود و زندگی‌هایشان بگویند.
این شکل و شیوه بازگویی روایت‌های مادران، ابعاد متفاوت، قابلیت‌ها وتوانایی‌ها و نقش‌های بزرگ و مهم آنها را در زندگی و جامعه به نمایش می‌گذارد که می‌تواند نمونه‌ای خوب و مناسب برای بازآفرینی شخصیت‌های آنها در آثار سینمایی و تلویزیونی باشد و فیلم و سریال‌های خانوادگی و زن‌محور ما را از مدار محدود و بسته نگاه تک‌بعدی به زن‌ها و مادرها رها کند. 
نفس، کلاس درس و تجربه مادران در رسانه‌ملی برای مادران و زنان و نسل جوان است تا امیدوارانه‌تر به زندگی و انسان‌ها و امروز و فردای خود بیندیشند. اجرای این برنامه گفت‌وگومحور غیرکلیشه‌ای، دوستانه و صمیمانه را فلورا سام، بازیگر و نویسنده و کارگردان تلویزیون و سینما به عهده دارد که نه در قالب یک مجری که به‌عنوان یک انسان، خود و مخاطب را با مادران مهربان مهمان نفس همراهی می‌کند و حاصل این همدلی و همراهی، برنامه موفق و جذاب و آموزنده و رهگشای نفس است. برنامه‌ای که با نگاه و اجرای متفاوت و طرح مسائل و مباحث واقعی، چهره‌هایی مطلوب و مقبول از حضور خانم‌ها در مقام‌های زن و مادر در میان خانواده‌های ایرانی ارائه می‌کند.

جبار آذین - مدرس و منتقد 

منبع: روزنامه جام جم


ارسال دیدگاه





ارسال

دیدگاه ها

نمایش همه نظرات
2024-04-29 18:08:41