لحظات شیرین در کنار بچه‌ها

دو شنبه 29 آبان 1402 - 0:11:33

یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین مسابقات تلویزیونی که در آن خانواده‌ها به اتفاق فرزندان‌شان حضور پیدا و فضای مفرحی را کنار عزیزان‌شان تجربه می‌کنند، «کودک‌شو» است. این برنامه بیش از سه فصل است که با اجرای پژمان بازغی روی آنتن رفته و او در میانه‌های فصل چهارم جای خود را به حمید گودرزی داد. گودرزی هم تلاش کرد تا سکاندار خوبی برای این برنامه باشد، اما بازغی گزینه مناسب‌تری برای اجرای این برنامه است.
کودک‌شو در چارچوب یک مسابقه ــ بازی است که رقابتی را بین کودکان سه تا پنج سال و والدین‌شان با محوریت پیوند بین دنیای کودکان و خانواده‌های‌شان برگزار می‌کند. در این مسابقه والدین متوجه می‌شوند که چقدر از فرزندان‌شان شناخت دارند و حتی درباره نوع ارتباط‌شان هم در این مسابقه به نتایجی می‌رسند. دراین مسابقه علاوه بربخش رقابتی، چهره‌هایی از بخش‌های گوناگون چون بازیگران سینما، تلویزیون، خوانندگان، فعالان حوزه موسیقی و... نیزبه همراه فرزندان‌شان حاضر شده‌اند که درنوع خود برای مخاطبان این برنامه جذاب است. به‌خصوص در ویژه‌برنامه‌های نوروزی یا سایر اعیاد. درهر قسمت این مسابقات هم برنامه‌هایی برای مهمانان در نظر گرفته شده است. 
سری پنجم کودک‌شو با اجرای پژمان بازغی با تعامل بین کودکان و خانواده‌های‌شان، آیتم‌های جدید و متنوع، چهارشنبه تا جمعه ساعت ۲۳ از شبکه نسیم روی آنتن می‌رود. در سری جدید تغییراتی در دکور و نورپردازی و فضای استودیو ایجاد شده است. برخی بازی‌ها، چالش‌ها و سؤالات هم تغییر پیدا کرده‌است. تنها چیزی که همواره در این برنامه مورد توجه سازندگانش قرار می‌گیرد، این است که بچه‌ها از همان ابتدای فصل یک تا به امروز همواره در برنامه ومقابل دوربین احساس راحتی می‌کنند و هرقدر که دل‌شان بخواهد می‌توانند بازی کنند و از مسابقه لذت ببرند. البته درسری جدید بازی‌هایی که برای بچه‌ها طراحی شده، جدیدتر و سرگرم‌کننده‌تر از قبل است. نکته دیگر حائز اهمیت آن‌که این برنامه با اجرای پژمان بازغی شناخته شده و از این رو حضورش در سری جدید هم مورد توجه مخاطبان برنامه قرار گرفته است. بازغی دراین برنامه اجرای خوبی دارد و به‌راحتی می‌تواند هم فضا را کنترل و چالش‌ها و شرکت‌کننده‌ها رامدیریت کند وهم با بچه‌ها ارتباط برقرار نماید. ضمن این‌که با نوع اجرایی که دارد به کم‌شدن استرس شرکت‌کننده‌ها هم کمک زیادی می‌کند. اما در کل ساخت چنین برنامه‌هایی می‌تواند زوج‌های جوان را که از فرزنددارشدن هراس دارند، به سمت فرزندآوری تشویق کند. چون وقتی می‌بینند زوج‌هایی که صاحب فرزند هستند چقدر در کنار بچه‌ها حال خوبی دارند و زندگی در کنار بچه‌ها چقدر خاص و شیرین است، این کمبود را در زندگی احساس می‌کنند. از این رو کودک‌شو می‌تواند روی خانواده‌ها تاثیر بسیار مثبتی هم داشته باشد. 

منبع:
روزنامه جام جم


ارسال دیدگاه





ارسال

دیدگاه ها

نمایش همه نظرات
2024-05-20 03:59:12