مدیرشبکه نسیم: عدالت محوری در دوران تحول، حکم می کند همه استعدادها فرصت ظهور داشته باشند

دو شنبه 19 شهریور 1403 - 18:32:39

مدیرشبکه نسیم با بیان اینکه سند تحول در برخی رسانه ها دچار تفسیر وارونه است گفت: یکی از مضامین دوران تحول این است که لایه های محتوایی برنامه های مهم برای مخاطب، احساس غرورملی و افتخار به ایرانی بودن باشد، مثلا اینکه جوان ایرانی بداند که در چه دورانی نخستین فضاپیمای ایرانی به فضا پرتاب ش ده، یا ایران در نانوتکنولوژی در دنیا در چه سطحی از رتبه جهانی قرار دارد و مجموع مدال های المپیادهای جوانان ایرانی در قیاس با سایر کشورها در چه رتبه ای است، حاصلش می شود احساس امیدواری و این در نقطه مقابل بمباران احساس ناامیدی از سوی معاندین و بیگانگان در رسانه های مختلف است.

سیدمحمدرضاخوشرو گفت: تعامل بسیاری از جامعه هنری با سازمان صدا و سیما تعاملات سازنده است، اما اینکه عده ای محیط های دیگر را ممکن است ترجیح دهند، دلایل متعددی دارد، یکی از این دلایل ممکن است حباب تصور شکل گرفته بر اساس همین فهم وارونه از دوران تحول باشد و همچنین از دلایل دیگر شاید دردسرکمتر بسترهای رسانه هایی باشد که از مخاطبان بسیار کمتری به نسبت صدا و سیما برخوردارند و البته شاید درآمد بیشتر ولی آنچه برای ما روشن است این است که باهیچ کدام از چهره هایی که در گذشته با شبکه نسیم همکاری داشتند این شبکه در موضع مخالفت نیست و چه بسا در خارج از آنتن در همفکری ها و مشورت ها کمک کار شبکه هستند و هنگامی که طرح مورد قبول سازمان را با مولفه هایی باید نسبت به آن ها وفادار باشند مانند مثالی که در موضوع احساس غرور ملی و عزت ایرانی زدم، می توانند برای مردم ایران در رسانه ملی برنامه سازی کنند.

مدیرشبکه نسیم گفت: عدالت محوری از دیگر موارد تاکیدی سند تحول است و حکم می کند که به همه استعدادها در همه سطوح و اقشار و اقوام در سراسر ایران اسلامی فرصت ظهور بدهیم و صرفا با ضریب دادن به چند برند محدود این فرصت مهم را از آن ها نگیریم، همه برندها و چهره هایی که امروز در ساحت درخشش قرار گرفته اند، زمانی از همین فرصت آنتن رسانه ملی برخوردار بوده اند.

در این نشست سید محمد رضا خوشرو با بیان اینکه فصل دوم «برمودا» در اواسط مهر با تغییرات در ساختار برنامه و البته با اجرای کامران نجف زاده به خانه های مردم خواهد رسید، گفت: برنامه «نوآ» که با همکاری مرکز بسیج رسانه ملی، در حوزه حجاب و عفاف و مد برای بانوان تولید شده  است، از اول مهر روی آنتن می‌رود. فصل جدید «کودک شو» نیز تا اواخر پاییز روی آنتن است و از شب یلدا متفاوت می‌شود.

سیدمحمدرضا خوشرو، با اعلام این خبر که برنامه «بگو بخند» از اول مهر آغاز می‌شود اظهار کرد: برنامه «سرنخ» نیز با اجرای کامران تفتی شکل پیدا کرده است. برنامه «مسابقه بی‌سابقه» شبیه «مسابقه هفته» مرحوم منوچهر نوذری است که با اجرای فرزاد حسنی در مرحله پیش تولید است.

مدیر شبکه نسیم تاکید کرد: «هزار و یک» نیز با محوریت شخصیت جناب خان در مرحله ساخت دکور است که با هنرمندان مطرح کشور مذاکره صورت گرفته است و تا اواخر مهر به آنتن می‌رسد.

سید محمدرضاخوشرو افزود: همچنین برنامه «خوش‌نمک» یک رقابت خودمونی بین بانمک‌ها است که سلبریتی و رنگ و لعاب اضافه ندارد و هم اکنون در حال پخش است.

مدیر شبکه نسیم در پاسخ به سوال دیگری درباره برنامه «از سرگذشت» بیان کرد: نظرسنجی اعلام شده درباره «از سرگذشت» نظرسنجی مرکز تحقیقات نبوده است. احتمالا در نظرسنجی‌های آینده جایگاه خوبی خواهد داشت.

خوشرو درباره برنامه «دورهمی» هم افزود: مشکل برنامه «دورهمی» آقای مدیری نیست. آقای مهران مدیری با صدا و سیما برای کارهای نمایشی قرارداد بسته است. مسأله یک مساله اداری با تهیه کننده است که اگر حل بشود فصل پنجم این برنامه از شبکه نسیم پخش می‌شود.

 

 

 


ارسال دیدگاه





ارسال

دیدگاه ها

نمایش همه نظرات
2024-09-18 16:53:01