تفاهم نامه شعر و ادبیات فارسی از شیراز تا تهران

یک شنبه 21 مرداد 1403 - 0:17:6

مدیر شبکه نسیم در ابتدای این دیدار عنوان داشت:
نام پر آوازه شهر شیراز با بهره مندی از تاریخ و تمدن، شاعران و هنرمندان خوش ذوقش در سطح ملی و بین المللی شناخته شده و حس جاودانه شعر و شاعرانگی از سالهای دور و نزدیک با مردم عزیزکشورمان عجین شده است که می توان از این ظرفیت غنی شیراز؛شهر فرهنگ و هنر و ادب در راستای ترویج امید و نشاط نیز بهره گرفت.
 


خوشرو مطرح کرد:
این برنامه با تاکید بر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی که شعر را رسانه‌ای تأثیرگذار و ماندگار خواندند و همچنین از ویژگی ‎های ممتاز شعر فارسی، تولید سرمایه‌های معرفتی و معنوی آن یاد کردند تولید و پخش خواهد شد.
همچنین دکتر محمد حسن اسدی شهردار شیراز تأکید کرد:
شهر شیراز شاخص ترین شهر ادبی در کشور است که از گذشته دور دارای جایگاهی فاخر در این حوزه بوده است.شیراز پایتخت فرهنگی ایران و دومین شهر ادبی جهان است و تمام ظرفیتهای ادبی شیراز شرایطی را فراهم میکند تا رسانه ملی از ظرفیت و ویژگی های بسیار غنی این شهر بهره ببرد.وی خاطر نشان کرد:در کل باید بگوییم کلان شهر شیراز در گذشته و دوران معاصر دارای جایگاهی شاخص بوده است که باید از این ظرفیت ها برای آینده بهره مند شد و رسانه بستری مهم برای جوانان و ایندگان خواهد بود که ادبیات فارسی را به جهان معرفی نمایند.

 


در پایان دکتر اسدی یادآور شد:
شیراز تمام قد با رسانه ملی همکاری های لازم را خواهد داشت تا ظرفیت های غنی این شهر را به نمایش بگذارد.

گفتنی است این برنامه بزودی با پژوهش و اجرای اسماعیل آذر و تهیه کنندگی کامران سیف‌ اللهی تولید و از ابتدای فصل پاییز از شبکه نسیم پخش خواهد شد.


ارسال دیدگاه





ارسال

دیدگاه ها

نمایش همه نظرات
2024-09-15 01:58:42