«کارستون»برای افراد جویای کار

دو شنبه 6 تیر 1401 - 0:9:40

آشنایی نسل جدید با مشاغل مختلف و بحث درآمدزایی سوژه برنامه‌ای به نام «کارستون» به تهیه‌کنندگی فرهاد‌ خان استادی است که چهارشنبه تا جمعه از شبکه نسیم پخش می‌شود. برنامه‌ای که در آن میثم درویشان‌پور به هر شغل و حرفه‌ای سرک می‌کشد و با نگاه طنز سعی دارد آن حرفه را تجربه کند. درویشان‌پور در این برنامه با حضور در فضا‌های کسب‌وکار، با گپ‌وگفت درخصوص شغل و حرفه کارآفرینان صحبت می‌کند.

هر برنامه با ارائه اطلاعات، روند تکامل شغل، نسبت آن حرفه با جامعه امروزی را از دریچه متفاوت به نمایش خواهد گذاشت و با آیتم نمایشی متنوع این امر را در فضایی طنزگونه منتقل خواهد کرد. 
گرچه نمونه‌های دیگری از این دست برنامه‌ها را شاهد بوده‌ایم اما سازندگان کارستون سعی کرده‌اند تا با توجه به مشاغلی که کاملا اصیل و ایرانی است و قدمت بسیاری دارد، تفاوت در این برنامه را ایجاد کنند. به‌عنوان مثال برنامه‌ای که درباره شغل لحاف‌دوزی بود اگر دیده باشید، در آن درویشان‌پور سراغ یکی از لحاف‌دوزهای قدیمی یکی از محله‌های اصیل تهران رفته بود و درباره این شغل فراموش‌شده با او صحبت کرده و خودش نیز دست به کار شده و این شغل را تجربه کرده بود. 
شاید نسل جدید با چنین حرفه‌ای آشنایی چندانی نداشته باشد اما با تماشای چنین برنامه‌ای می‌تواند با فرهنگ اصیل ایران و شغل‌هایی که به فراموشی سپرده شده‌اند آشنا شود. 
از طرفی با سوالاتی که مجری از صاحبان مشاغل می‌پرسد می‌تواند اطلاعات بسیاری را در اختیار جوانانی قرار بدهد که قصد دارند کسب‌و‌کاری راه بیندازند اما نمی‌دانند چطور و با چه بودجه‌ای باید وارد حرفه مورد نظر شوند. از این‌رو ساخت چنین برنامه‌هایی می‌تواند آگاهی بیشتری به مخاطبان ارائه بدهد.
اما یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این برنامه حضور درویشان‌پور است که او را با استندآپ کمدی‌هایش در برنامه «خندوانه» می‌شناسیم. او با تجربه کردن مشاغل مختلف آن هم به زبان طنز می‌تواند تجربیاتش را از یک روز همراهی با صاحب یک شغل در اختیار بیننده قرار بدهد. به‌خصوص این‌که در برخی قسمت‌ها سراغ مشاغلی می‌رود که به درد مخاطب می‌خورد و تا جایی که امکان دارد به سوالات آنها پاسخ می‌دهد. به‌عنوان مثال در یکی از قسمت‌ها سراغ شغل آتش‌نشانی رفته بود و با همان کمدی که در اجرا و بازیش سراغ داریم، تلاش کرد چنین حرفه سختی را به مخاطب معرفی کند و او را از سختی‌ها و نکات ریز این حرفه مطلع کند. 
این برنامه در فصل جدید توانسته مورد توجه مخاطبان گسترده‌ای قرار بگیرد. تا جایی که به‌گفته تهیه‌کننده، برخی از بیننده‌ها مشاغلی را به سازندگان این برنامه معرفی می‌کنند یا برایشان عکس و فیلم می‌فرستند و از این طریق کارستون تعامل خوبی با مخاطب دارد و از این‌رو به یکی از برنامه‌های پربیننده شبکه نسیم تبدیل شده‌ است.

منبع:
روزنامه جام جم


ارسال دیدگاه





ارسال

دیدگاه ها

نمایش همه نظرات
2024-04-20 14:21:58