مادران برکت در سفرهای جبهه

دو شنبه 13 خرداد 1398 - 12:53:3

♨روایتی مادرانه از جنگ در بیست و هشتمین شب از شب‌های «هزارداستان»

📌به گزارش روابط عمومی شبکه #نسیم، در بیست و هشتمین شب از شب‌های «هزارداستان» پیام دهکردی بازیگر، تئاتر، سینما و تلویزیون میزبان سه راوی است که روایت‌هایشان عاشقانه‌های بسیاری را در میان خون و خاک، گلوله و خمپاره ساخته است.
پیام دهکردی در بیست و هشتمین قسمت از برنامه گفتگو محور هزارداستان میزبان دو مادر است و یک داستان‌نویس که روایت‌هایشان در نقطه‌ای به هم پیوند می‌خورد که شهادت آغاز راه آن است.
روای اول مرد داستان‌نویس و مستندنگاری است که سال‌ها عمر خود را وقف پیدا کردن روایت‌های نابی از زندگی کرده است که ما ایرانیان از هر قوم و نژاد و دین و مذهبی در 8 سال جنگ رقم‌زده و به وجود آورده‌ایم. او متولد سال 1350 قرچک ورامین است، با 7 برادر و 3 خواهر به پدر روی زمین‌های کشاورزی کمک می‌کرده است. بااین‌همه پدر مراقب درس‌ومشق بچه‌ها بوده و آن‌ها را به مدرسه می‌فرستد. در همان سال‌های کودکی خبر جنگ ایران را فرامی‌گیرد. او در سال‌های نوجوانی وقتی دانش‌آموز راهنمایی است و دفاع مقدس به سال¬های اوج خود رسیده، شیفته معلمی می‌شود که یک پایش در خط مقدم بوده و پای دیگرش پشت تخت سیاه مدرسه. این معلم برای بچه‌ها از شب‌های عملیات می‌گوید و شور و شوقی که آنجا موج می‌زند. بعضی از بچه‌ها ترغیب می‌شوند تا به جبهه بروند، راوی نیز از خانه فرار می‌کند اما مقصدش اهواز است، پشت خط مقدم. زمانی که خود را به پادگانی در اهواز رسانده و در حال دیدن آموزش نظامی است، احساس می‌کند سایه¬ای روی دوشش سنگینی می¬کند. پدرش از ورامین تا اهواز آمده و او را پیداکرده است. دست فرزند را می‌گیرد و قصد بازگشت به تهران را می‌کند، این‌که در قطار اهواز- تهران بر پدر راوی چه می‌گذرد که او را خرم‌آباد پیاده و دوباره راهی اهواز می‌کند، داستانی است که برای پیام دهکردی روایت می‌کند.
میهمانان بعدی این قسمت از برنامه دو مادر شهید هستند، دو میهمانی که وجودشان همه رحمت و یمن و نیکبختی است و همچون نان برای هر سفره‌ای منبع خیروبرکت هستند. داستان بزرگ کردن فرزندان و راهی کردن آنان به جبهه و شنیدن خبر پرسوز شهادت و درعین‌حال همچنان پرتوان و مادرانه به انجام وظیفه مشغول بودن، هدیه است که این دو مادر برای برنامه آورده‌اند.

بیست و هشتمین قسمت از برنامه هزارداستان ساعت 19:30 دوشنبه 13 خردادماه از شبکه نسیم پخش می‌شود. جواد فرحانی همچون فصل‌های گذشته تهیه‌کنندگی این برنامه را بر عهده دارد و مریم نوابی نژاد نیز کارگردان مجموعه است. بازپخش برنامه در ساعت 3 بامداد و 13 روز بعد خواهد بود.


ارسال دیدگاه





ارسال

دیدگاه ها

نمایش همه نظرات
2024-03-29 05:45:20