دویدن فراتر از قله‌ها

شنبه 11 خرداد 1398 - 12:24:45

♨روایت بیست و ششمین شب از شب‌های «هزارداستان» گذشتن از مرزهای سن و سال است
دویدن فراتر از قله‌ها
به گزارش روابط عمومی شبکه #نسیم، در بیست و ششمین شب از شب‌های «هزارداستان» ارژنگ امیرفضلی بازیگر تلویزیون و سینما میزبان سه روایت از میهمانانی است که با عشق مرزهای سن و سال و جنسیت را پشت سر گذاشته‌اند.
ارژنگ امیرفضلی در بیست و ششمین قسمت از برنامه گفتگو محور هزارداستان میزبان سه میهمان است که هرکدام از آنان با گذر از مرزها و قراردادهای رایج اجتماعی پرده دیگری از زندگی را نشان دادند. اولین راوی مرد 70 ساله‌ای است که در روستایی نزدیک ساوه به دنیا می‌آید، وقتی 6 سال دارد کار پدر گله‌دار او با ارباب آن منطقه به دعوا و تنش می‌کشد و به این خاطر خانه و زندگی را جمع کرده به تهران مهاجرت می‌کند. چند سالی می‌گذرد و راوی برای کمک به خانواده در یک کفاشی مشغول به کار می‌شود، وقتی این حرفه را یاد می‌گیرد در کارگاه کفاشی موسیو تن کار را شروع می‌کند. روز جهانی کارگر موسیو تن به او می‌گوید امروز کار تعطیل است و بیا با دوستان من به کوه برویم. آن‌ها در دامنه کوه به بازی مشغول می‌شوند؛ اما راوی راسته کوه را می‌گیرد و بالا می‌رود و در کوهستان چیزی پیدا می‌کند که تا امروز و در مرز 70 سالگی او را به کوه و کوهستان پیوند داده است.
راوی دوم خانمی است از سرزمین سرسبز گیلان. او از کودکی عاشق فوتبال بوده و خودش را به  تمرین‌های فوتبال پسربچه‌ها می‌رسانده است، اما همیشه او را مسخره کرده و حتی نمی‌گذارند او تمرین‌ها را نگاه کند. راوی که امروز 50 سال دارد و صاحب فرزندانی است اما هنوز عشقش به فوتبال کم نشده و ماجرای این عشق 40 ساله را برای امیرفضلی روایت می‌کند.
راوی سوم هم خانمی است که در 83 سالگی هنوز شگفتی‌آفرین و قهرمان است. او در روستای دوان کازرون به دنیا آمده و ازآنجایی‌که پدرش کارمند شرکت نفت بوده به آبادان نقل‌مکان کرده¬اند. آبادان گرم کودکی خوشی را برای او رقم می‌زند. او از همان کودکی فعال و پرکار است. پس از ازدواج صاحب 7 فرزند شده اما بازهم از پر جنب‌وجوش نمی‌افتد. کارمند دانشگاه علوم پزشکی شده و در روزهای جنگ و بمباران در بیمارستان آبادان می‌ماند تا آن‌که خود او نیز مجروح می‌شود. این‌همه اتفاق یک‌سوی زندگی اوست تا اینکه 26 سال پیش مسیر تازه‌ای برای او رقم می‌خورد.
بیست و ششمین قسمت از فصل پنجم برنامه هزارداستان شنبه 11 خرداد ماه، ساعت 19:30  از شبکه نسیم پخش می‌شود. تهیه‌کنندگی هزارداستان را همچون فصل‌های گذشته جواد فرحانی به عهده داشته و مریم نوابی نژاد کارگردان آن است. تکرار این قسمت را ساعت 3 بامداد و 13 ظهر روز بعد می‌تواند ببینید.

 


ارسال دیدگاه





ارسال

دیدگاه ها

نمایش همه نظرات
2024-04-26 08:34:47