آموزش در شرایط خاص روایت شانزدهمین شب از شب‌های «هزارداستان»

چهار شنبه 1 خرداد 1398 - 17:2:21

♦روشنایی و نور روی تخته‌سیاه

📌 به گزارش روابط عمومی شبکه #نسیم، در شانزدهمین شب از شب‌های هزارداستان گیتی خامنه مجری سال‌های دور برنامه‌های کودک میزبان دو معلم است که روایت‌هایشان متفاوت از سایر معلمان است.
در شانزدهمین قسمت از فصل پنجم مجموعه گفتگو محور هزارداستان گیتی خامنه مجری و هنرمند میزبان معلمانی است که نوع آموزش و روش تدریس متفاوت آن‌ها به زندگی کودکان معنی داده است.
در بخش اول راوی به این نکته اشاره می‌کند که از کوچکی آرزوی معلمی داشته اما پدرش هیچ‌وقت این مسئله را جدی نگرفته با آن که او خود معلم بوده است. مخالفت پدر با معلم شدن فرزند تا آنجا پیش می‌رود که شب قبل از کنکور برای فرزند شرط و شروط بسیار سختی می‌گذارد. راوی از موفقیت خود و انجام شروط پدر می‌گوید. او پس از تحصیل برای تدریس راهی روستایی می‌شود که کیلومترها با اولین شهر فاصله دارد. این معلم جوان در چنین روستایی مدل آموزشی خود را ابداع و با بچه‌ها کار می‌کند.
در بخش دوم راوی دیگر، داستان خود را با سفر به یک روستا آغاز می‌کنند. در آن روستا دختران دچار یک بیماری خاص هستند، او برای آموزش دختران باید دست به اقدامی زده تا بتواند به بچه‌ها خواندن و نوشتن یاد بدهد. این البته هدف اول این معلم است، او می‌خواهد بچه ها تا سطح عالی به تحصیلاتشان ادامه دهند، توانایی یا عدم توانایی این معلم بدنه اصلی داستان اوست.
قسمت شانزدهم از فصل پنجم هزارداستان به تهیه‌کنندگی جواد فرحانی و کارگردانی مریم نوابی نژاد ساعت 19 روز چهارشنبه یکم خرداد از شبکه نسیم پخش‌شده و ساعت 3 بامداد و 13 روز بعد تکرار خواهد داشت.
 


ارسال دیدگاه





ارسال

دیدگاه ها

نمایش همه نظرات
2024-04-20 08:10:06