چهاردهمین شب از شب های هزارداستان روایت درس و شاگردی است

دو شنبه 30 اردیبهشت 1398 - 12:29:28


♦دانش آموزانِ معلم؛  
📌به گزارش روابط عمومی شبکه #نسیم، در چهاردهمین شب از شب‌های «هزارداستان» رضا رفیع طنزپرداز میزبان خانم و آقایی بود که سیر و سلوک زندگی‌شان سرشار بود از امید و اراده.
چهاردهمین قسمت از فصل پنجم برنامه گفتگو محور هزارداستان به روایت کسانی اختصاص‌یافته است که مسیر دانش و معرفت را از راه متعارف کسب نکرده‌اند. در این برنامه رضا رفیع میزبان خانمی بود که 1329 در تهران به دنیا آمد، سال‌ها بعد به دلیل شرایط کاری پدر به زنجان مهاجرت می‌کنند. در سال‌های جوانی ازدواج می‌کند و بعد از آوردن هفت فرزند آرزوهایش را دنبال می‌کند. او با اینکه در زنجان تا کلاس ششم درس‌خوانده بود بعد از ازدواج برای رسیدن به هدف به تحصیل ادامه می‌دهد. خبرهای بد زندگی او را فلج نمی‌کند، شهید شدن برادرش که برای او بسیار ناگوار است اما باعث فاصله او با هدفش نمی‌شود، همسرش هم از دنیا می‌رود اما بازهم خللی در اراده این زن ایجاد نمی‌شود.
روای دوم برنامه مردی است مصداق کامل راست‌گویی. او در روستا به دنیا می‌آید و تا 6 سالگی در روستا زندگی می‌کند اما از این سن با پدر و عمویش به گله‌داری و چوپانی مشغول می‌شود و در کوه و دشت گله را به این‌سو و آن‌سو می‌برد. او 15 سالگی چند وقتی را در روستا می‌ماند. در این مدت از یکی از کپرهای روستا صدای خوش می‌شنود که کلماتش او را سحر می‌کنند. کلماتی که با جان او آشنا بود و انگار آن‌ها را در صدای جوی آب و بارش باران شنیده بود. هر وقت فرصت پیدا می‌کرد پشت آن کپر می‌نشست و آنچه می‌شنید را زمانی که در کوه و دشت به چوپانی مشغول بود تکرار می‌کرد. این تکرارها دارایی خاصی را برای او به وجود آورد.
قسمت چهاردهم از فصل پنجم مجموعه هزارداستان دوشنبه 30 اردیبهشت‌ماه از شبکه نسیم پخش‌شده و تکرار آن در ساعت 3 بامداد و 13 ظهر روز بعد خواهد بود. این برنامه به تهیه‌کنندگی جواد فرحانی و کارگردانی مریم نوابی نژاد ساخته و از شبکه نسیم پخش می‌شود.


ارسال دیدگاه





ارسال

دیدگاه ها

نمایش همه نظرات
2024-03-29 16:27:59