«دست فرمون» نوروزی چگونه ساخته شد؟

شنبه 19 فروردین 1402 - 0:10:9

محمود محمودی تهیه‌کننده ویژه برنامه نوروزی «دست فرمون» درباره این برنامه و بازخوردهای آن به خبرنگار مهر بیان کرد: ویژه‌برنامه متفاوتی برای نوروز ساخته شد که کسانی که دیده بودند آن را دوست داشتند و البته به دلیل فضای نوروز برخی هم ندیده بودند.

وی درباره زمان اندک برای ساخت این فصل اضافه کرد: در مقدمات فصل چهارم بودیم که پیشنهادی داده شد برای عید برنامه را برسانیم برنامه ای ۱۲ قسمتی که ساختار اصلی آن را طراحی کردیم که در استودیو نبود و در پیست دکور زدیم.

«دست فرمون» نوروزی چگونه ساخته شد؟/ به مهمانان مبالغ هنگفت ندادیم


محمودی توضیح داد: این طرح مورد استقبال قرار گرفت ولی تا حدی دیرتر از بقیه برنامه‌ها به ساخت آن مشغول شدیم. به یک پیست ۱۱ هزار متری رفتیم و اول پیست یک استیج ساختیم. کامران تفتی اجرای این برنامه را بر عهده داشت و یک کمدین هم به کار اضافه شد علیرضا میرزااحمدی کمدین ما بود که کشف خود شبکه نسیم است و در این برنامه در چالش‌ها کمک کامران تفتی بود.

این تهیه‌کننده درباره تولید برنامه نیز گفت: از ۱۷ اسفند تولید را شروع کردیم، پروژکتورهای متعددی برای طراحی نور داشتیم. از ۲۰ اسفند هم شروع به فیلمبرداری کردیم. مشکلات جوی هم داشتیم و یکی دو شب هم اذیت شدیم با این حال اتفاق خوبی بود.

محمودی درباره این ویژه‌برنامه که با حضور مجریان و طنزپردازان شبکه نسیم روی آنتن رفت گفت: جنس مهمانان از خود عوامل برنامه‌ساز شبکه نسیم و برنامه‌هایش بودند؛ از شهاب عباسی تا علیرام نورایی مجری «شب‌های مافیا» و دیگر برنامه‌ها و همچنین تیم‌هایی از شاعران و دوبلورها داشتیم. اینها ۲۴ تیم شدند و هر شب دو تیم با هم مسابقه می‌دادند.

«دست فرمون» نوروزی چگونه ساخته شد؟/ به مهمانان مبالغ هنگفت ندادیم

وی اضافه کرد: چالش‌هایی هم در برنامه طراحی شد، هر قسمت چهار چالش بود که با توجه به برنامه فضای سرعتی و رانندگی با کارتینگ و… داشت.

محمودی درباره هزینه‌هایی که برای ساخت چنین برنامه‌هایی می‌شود گفت: هزینه‌ها خیلی بالاست و شبکه نسیم تلاش کرد به ما کمک کند و انصافاً بخش زیادی از بودجه تامین شد اما لازمه چنین برنامه‌هایی حضور اسپانسر است. شبکه همه تلاشش را انجام داد که با راحتی برنامه را بسازیم اما از مواردی هم مجبور شدیم بگذریم.

این تهیه کننده درباره افزایش رقم دستمزدها و حتی هدایایی که به مهمانان در برنامه‌های ویژه نوروز داده می‌شود گفت: من هم این نکته را شنیده‌ام ولی در برنامه ما اینگونه نیست. دستمزد کامران تفتی آنقدر افزایش نداشته است و برای مهمانان مبالغ هنگفت در نظر نگرفتیم.

وی در پایان خبر داد: فصل چهارم را قرار است شروع کنیم که قطعاً با حضور اسپانسر همراه خواهد بود بررسی می کنیم که اسپانسری باشد که به ماهیت برنامه بخورد. در حال حاضر مجوز ساخت را گرفته ایم و در پیش تولید هستیم.

مسعود صنم کارگردان برنامه و مجتبی گلستانی سردبیر و نویسنده این برنامه است.

منبع: خبرگزاری مهر
 


ارسال دیدگاه





ارسال

دیدگاه ها

نمایش همه نظرات
2024-04-19 13:01:46