چرا برای بازیگری و اجرا به‌دنبال چهره‌های فضای مجازی می‌روند؟

دو شنبه 23 تیر 1399 - 10:49:55

مدتی است که متأسفانه حضور اینفلوئنسرها یا به اصطلاح، شاخ‌های فضای مجازی در سینما و به تازگی در تلویزیون رواج یافته است؛ افرادی که اساساً بازیگر نیستند، اما به‌خاطر شهرتی که در اثر تولید مطالب سخیف و مبتذل در اینستاگرام به دست آورده‌اند، به بازی در فیلم‌های سینمایی یا سریال‌های تلویزیونی دعوت می‌شوند. همچنین به‌زودی از برخی از این اینستاگرامی‌ها به‌عنوان مجری هم استفاده خواهد شد. اتفاقی که مصداق بارز «بی‌عدالتی فرهنگی» و دوری از تخصص در رسانه است.
 حامد آهنگی، بازیگر و مجری سیما درباره استفاده از اینستاگرامی‌ها به‌عنوان بازیگر در سینما و تلویزیون به تسنیم گفت: سرمایه‌دارها در عرصه هنر حوصله پرورش ندارند. آنها می‌خواهند از یک هنرمند آماده استفاده کنند؛ یکی که بیاید و پول آنها را به چندین برابر تبدیل کند. اگر می‌بینید آدم‌هایی از اینستاگرام می‌آیند برای فیلمشان انتخاب می‌کنند به‌خاطر اینکه می‌گویند آن فالوور و دنبال‌کننده دارد این برنامه را با این آدم بسازم بیشتر دیده می‌شود یا بیشتر گیشه خواهد داشت.
وی افزود: البته بخشی از این دوستان استعداد دارند اما عمدتاًً با ساختن چند کلیپ و رد کردن خطوط قرمز، فالوور پیدا کردند. کارهایی که نمی‌توانند در صحنه تئاتر و جلوی دوربین تلویزیون کنند، می‌آیند آن تابو را می‌شکنند و فالوور پیدا می‌کنند. اما وقتی جلوی دوربین می‌آوری و روی صحنه تئاتر و در فیلم بازی می‌کنند چون دیگر نمی‌توانند و باید قواعد را رعایت کنند در ذوقشان می‌خورد که چرا اینجا نتوانستند؟ چون ابزار را از او گرفتیم. فلان حرف‌ زدن و شوخی با فلان آدم‌ها را از او گرفتیم دیگر چیزی برای او وجود ندارد.

منبع: کیهان


ارسال دیدگاه





ارسال

دیدگاه ها

نمایش همه نظرات
2024-04-19 04:49:57