نویسنده حوزه ادبیات داستانی دفاع‌مقدس در شبکه نسیم

دو شنبه 23 دی 1398 - 14:4:37

به گزارش روابط عمومی شبکه نسیم،  فراست در سال 56 که هم‌زمان با اوج مبارزه‌ سیاسی بود، وارد دانشگاه تهران شد و همان دوره تصمیم گرفت داستان‌نویسی را به طور جدی دنبال کند که به دلیل اوضاع سیاسی و در آستانه‌ وقوع انقلاب از دانشگاه اخراج شد.
او پس از پیروزی انقلاب و بعد از وقوع انقلاب فرهنگی به سفارش چند نفر از دوستانش وارد دانشکده‌ هنرهای زیبای تهران شد و اولین مجموعه‌ی داستانش را با نام «زیارت» در حوزه‌ی هنری منتشر کرد. بعد از وقوع جنگ بین ایران و عراق بود که تصمیم گرفت تم داستان‌هایش را با موضوعات مربوط به دفاع مقدس بنویسد.
فراست برای نوشتن کتاب «نخل‌های بی‌سر» به خرمشهر رفت و از تجربیاتش در این کتاب استفاده کرد. این کتاب در سال 61 توسط انتشارات امیرکبیر منتشر شد و تا سال 88 سه بار تجدید چاپ شد. کتاب «نخل‌های بی‌سر» در سال 89 در مجموعه‌ی کتاب‌های «روایتی دیگر» و با طرح جلد جدید به چاپ رسید.از دیگر آثار این نویسنده در حوزه‌ی جنگ می‌توان به کتاب‌های «نیاز»، «عشق مانعی ندارد» و «گلاب خانم» اشاره کرد.

«افطار»، «روزهای برفی»، «آوازهای ممنوع»، «بن‌بست»، «آن روزها» و «باغ سیب» از دیگر آثار فراست هستند. او دو کتاب هم در حوزه‌ کتاب‌شناسی با عنوان «کتاب‌شناسی داستان‌های توصیفی امام، انقلاب، جنگ» و «کتاب‌شناسی داستان‌های روستایی» تألیف کرده است.


ارسال دیدگاه





ارسال

دیدگاه ها

نمایش همه نظرات
2024-04-20 08:07:39