سومین نشست هم اندیشی برنامه سازان شبکه نسیم

سه شنبه 10 دی 1398 - 23:30:23

 

به گزارش روابط عمومی شبکه نسیم؛ سومین نشست هم اندیشی برنامه سازان شبکه نسیم سه شنبه 10 دی ماه در سالن خورشید همایش های بین المللی صداوسیما با حضور معاون سیما ، مدیر شبکه نسیم ، مدیران ارشد این شبکه و برنامه سازان برگزار شد.

در این مراسم تهیه کنندگان برنامه های شاخصی حضور دارند. رامبد جوان مجری و تهیه کننده برنامه پرمخاطب خندوانه ، پژمان بازغی مجری برنامه کودک شو ، سروش صحت مجری برنامه کتاب باز از جمله مهمانان این نشست هستند.

 

دست پر شبکه نسیم برای جلب رضایت حداکثری مخاطبان

 دکتر محمد احسانی مدیر شبکه نسیم در نشست مدیران و برنامه سازان این شبکه ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س) و خیرمقدم به دکتر میرباقری معاون سیما، مدیران ارشد این معاونت و مهمانان ویژه، برگزاری سومین گردهمایی برنامه سازان شبکه نسیم را اقدامی مفید برای برنامه سازی های بهتر برای مخاطبان شبکه نسیم عنوان کرد.

وی افزود: از آنجایی که شبکه نسیم، شبکه نشاط و سرگرمی بوده و طبق نظرسنجی ها هم توانسته است در جذب مخاطب توفیقات قابل توجهی کسب کند، رسالت و مسئولیت ما و برنامه سازان را در این حوزه سنگین و خطیر است.

مدیر شبکه نسیم تصریح کرد: این شبکه تمام تلاش خود را برای ارتقای کمی و کیفی برنامه ها به کار می بندد تا بتواند در راستای ماموریت خود که خلق لحظات و ساعات خوش و برنامه های حاوی سرگرمی برای مخاطبان رسانه ملی است، گام های موثرتری بردارد.

احسانی با بیان این که این شبکه برای سال آینده تهیه و تولید ویژه برنامه هایی را با لحاظ کردن مناسبت های مختلف ملی و مذهبی در دستور کار خود قرار داده خاطر نشان کرد: با حمایت های ریاست محترم سازمان، معاون سیما و تمامی برنامه سازان و تهیه کنندگان شبکه نسیم امیداویم بتوانیم رضایت مخاطبان را بیش از پیش جلب و برای تمام سلیقه ها و ذائقه های مخاطبان برنامه سازی کنیم.

نسیم بدون سریال، ورزش و خبر جزو 3 شبکه پربیننده است/ نیازمند نشاط و رضایت مندی از زندگی هستیم

 

 دکتر میرباقری معاون سیما در سومین نشست برنامه سازان شبکه نسیم گفت: راه اندازی شبکه نسیم تصمیم مناسبی بود که اتخاذ شد و این شبکه با لطف خدا و تلاش و سخت کوشی همکاران به سرعت توانست جایگاه مطلوب و ویژه ای را در میان مخاطبان رسانه ملی کسب کند.

میرباقری افزود: باید اذعان کرد ماموریت شبکه نسیم با توجه به نیاز جامعه به درستی تعریف شد و بازخوردهایی که تاکنون از بینندگان دریافت کردیم حاکی از آن است که شبکه ملی نسیم به یکی از شبکه های شاخص رسانه ملی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: آن چه که بینندگان از قاب تلویزیون مشاهده می کنند از لحاظ ساختار و محتوا از تنوع زیادی برخوردار است. فیلم، سریال، برنامه های ترکیبی، مسابقه و سرگرمی و برنامه هایی که در حوزه های پزشکی، علمی، آموزشی، اقتصادی، خانوادگی و مسائل مربوط به امور مذهبی را شامل می شود از جمله برنامه هایی است که در سبد مصرف رسانه ای خانواده های ایرانی وجود دارد و به طور میانگین شمار زیادی از مردم به طور متوسط حدود 3 ساعت و نیم از اوقات فراغت خود را به تماشای برنامه های تلویزیون اختصاص می دهند که ابتدا فیلم و سریال و بعد از آن برنامه هایی با مضامین تفریح و سرگرمی با بیشترین اقبال مواجه است.

میرباقری شبکه نسیم را پر شاخص ترین شبکه سیما برشمرد و خاطرنشان کرد: بیشتر برنامه های شبکه نسیم همچون «خندوانه»، «دورهمی»، «ویتامین ث»، «چهل تیکه»، «کتاب باز» و ... شاخص و پرمخاطب هستند.

معاون سیما با تاکید بر اینکه راه اندازی شبکه نسیم یک تصمیم هوشمندانه رسانه بود، گفت: این شبکه توانسته است بخش قابل اعتنای نیاز جامعه را رفع کند و باید برنامه های شاخص خود را حفظ کند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته که برخی از برنامه های شاخص از شبکه نسیم پخش نشد گفت: این اتفاق با آن که موجب کاهش محسوس مخاطبان شد اما با وجود ساختار فیلم و سریال شبکه های سیما جبران مافات شد و خوشبختانه علیرغم فراز و فرودهایی که سال گذشته برای شبکه به وجود آمد اما توانست خود را ترمیم کند و حرکت رو به رشد را هم اکنون طی می کند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: امیدواریم با همت برنامه سازان و تهیه کنندگانی که همراه شبکه نسیم بودند و هستند همواره شاهد پیشرفت کارها و تولید برنامه های شاخص باشیم.

دکتر میرباقری با قدردانی از زحمات دکتر احسانی مدیر شبکه نسیم هم افزود: آقای احسانی از مدیرانی هستند که رسانه را می شناسد و چندین دهه با جامعه هنری در تعامل است و چنین ویژگی هایی برای شبکه نسیم ظرفیت های خوبی را برای پیشرفت و برند بودن فراهم می کند.

 

 

میرباقری در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به برنامه سازان گفت: باید در مقام برنامه سازی به موضوعات  فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور وقوف داشته باشیم و اطلاعات و داده های خود را در این زمینه به روز کنیم چرا که جامعه همواره دچار تغییر و تحول است و با مطالعه در زمینه های علوم اجتماعی و به خصوص روانشناسی اجتماعی، نیازهای جامعه را درک کنیم تا بتوانیم با هوشمندی و درایت، برنامه های مناسبی را تولید کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی از یک پیشینه و هویت تاریخی غنی برخوردار است گفت: ما در فرهنگ و تاریخ خود به قدری منابع و آثار برجسته داریم که بدون توجه به آن ها و درنظر نگرفتن مقولات غنی فرهنگی و علمی کشور نمی توان برنامه سازی موفق و تاثیرگذاری داشت و ظرفیت ها و سرمایه های کشور باید دستمایه برنامه سازی قرار بگیرد.

معاون سیما تاکید کرد: این وظیفه تمام نهادهاست که برای فرهنگ سازی در کنار هم قرار بگیرند و رسانه ملی  به عنوان یکی از اقمار در این منظومه محسوب می شود و ایجاب می کند معاونت سیما با داشتن شبکه های مختلف که هر کدام وظایفی دارند، با تقسیم کار و انجام کار تیمی در راستای اهداف رسانه ملی هوشمندانه تر گام برداریم.

وی با اشاره به این که شاد نگه داشتن مردم کار بسیار ارزنده و سختی است، افزود: امروز با وجود تحریم های ظالمانه و تهدیدهای نظام سلطه، نیازمند وحدت و انسجام هستیم که شادابی و نشاط پیش شرط آن است.

میرباقری با اشاره به وجود مشکلات در کشور خاطرنشان کرد: خوشبختانه قدرت حل مساله را نیز داریم که لازمه آن وجود نشاط و رضایت مندی از زندگی است که نقش هنرمندان برای تحقق این مهم شرط است و ما هم در تلاش هستیم که از شما حمایت کنیم.

 


ارسال دیدگاه





ارسال

دیدگاه ها

نمایش همه نظرات
2024-04-26 08:40:17