شبکه «نسیم» یار «صدا»

سه شنبه 12 آذر 1398 - 14:3:5

به گزارش روابط عمومی شبکه نسیم، مراسم روز پایانی ضبط نمایش رادیویی ساده خط خطی روز دوشنبه ۱۱ آذرماه با حضور حمید شاه آبادی معاون صدا، حمیدرضا افتخاری مدیر رادیو نمایش، علی اکبر کاظمی قائم مقام، امیرعباس اشرف و مهدی توکلی‌زاده مدیران شبکه نسیم و جمعی از هنرمندان این نمایش در رادیو نمایش برگزار شد.

میرطاهر مظلومی در ابتدای این مراسم گفت: ظرفیت‌های ناپیدایی در درام رادیویی وجود دارد که می‌توان به جرات گفت تا به امروز از آن غفلت شده و البته نسبت به توانمندی ارائه دهندگان نیز بستگی دارد. من نوع سختی از ارائه را از بازیگران با ظرفیت مجموعه خواستم که می‌توانم بگویم دوستان من سربلند بودند.

وی ادامه داد: طنز و شوخی‌های کلامی و موقعیت‌های تازه کاراکترها همگی از دغدغه‌مندی جامعه امروز روایت شد، در این نمایش سعی کردم شادابی و آرامش را به بازیگران تزریق کنم تا آنها بتوانند بدون استرس  خلاقانه در صحنه‌ها حضور داشته باشند، البته خلق کردن درست در نقطه‌ای اتفاق می‌افتد که باآگاهی و دانش کافی سراغ بازآفرینی می‌رویم.

مظلومی تصریح کرد: تاکید داشتیم که داستان این نمایش بدور از هر گونه شوخی زننده و توهین به فرهنگ، قوم، زبان و لهجه شکل بگیرد و مخاطب را در چهارچوبی طنز و شیرین به سراغ معضلات اجتماعی سوق بدهیم که در این مسیر آقای افتخاری مدیر رادیو نمایش بسیار حمایت کردند.

وی در پایان سخنانش گفت: شبکه نسیم در بازشناسی مجدد نمایش رادیو با لنزهایشان تصاویر بکر را ثبت کردند و شبکه نسیم با نمای رادیو ثابت کرد که هنوز به عنوان رسانه‌ای گرم و تاثیر گذار در میان مردم جایگاه ویژه‌ای دارد.

حمید شاه‌آبادی معاون صدا نیز در سخنانی تصریح کرد: خوب است که زندگی فرد وقف دیگران شود. هنرمندان هم آن دسته از مردم هستند که دلشان برای دیگران می‌تپد و غم‌شان با غم مردم است.

وی با اشاره به پخش نمایش ساده خط خطی اظهار کرد: در همین چند روزی که نمایش پخش شد گزارش‌هایی از استقبال خوب مردم دریافت کردیم.

معاون صدا با اشاره به پخش تصویری این نمایش عنوان کرد: البته پخش نمایش رادیویی از تلویزیون مخالفانی هم دارد ولی باید از این ظرفیت تصویری استفاده کنیم. همه ویژگی نمایش به تصویرسازی مخاطب و تخیل اوست اما پخش تصویری هم امکان ویژه‌ای برای مخاطب دارد.

شاه‌آبادی در ادامه تصریح کرد: در شرایطی زندگی می‌کنیم که موضوعات مهمی عرصه را بر مردم تنگ کرده است. در موضوعاتی که در چند وقت اخیر شاهد بودیم مهم این است که اقدامی برای ارامش بیشتر مردم انجام دهیم.

وی با اشاره به کارهای رسانه‌ای شبکه‌های  خارجی عنوان کرد: اگر شبکه‌های خارجی را ببینید به مشکلات مردم ایران اشاره می‌کنند اما اشاره نمی‌کنند که نوعی هماهنگی و اتحاد و پیوستگی بین مردم ایران وجود دارد. از طرفی این مردم سختکوش و نجیب را از ابتدایی ترین حقوق خود حتی دارو و غذا محروم می‌کنند و از طرفی خوشحالند که چنین اتفاقاتی رخ داده است.

شاه آبادی افزود: اصحاب رسانه، هنرمندان و همکاران ما در چنین شرایطی کار می‌کنند. نباید کار خود را دست کم بگیرید. ما برای ارتقای حوزه نمایش به بسترهایی نیاز داریم‌ نمایش‌های خوب در شبکه‌های دیگر هم پخش می‌شود.

معاون صدا با تاکید بر نمایشنامه‌های رادیویی عنوان کرد: ما در درون مجموعه خود باید کار مهمی انجام دهیم و ان توجه به نگارش نمایش‌های رادیویی است که باید یک جهش بزرگ پیدا کند. ما به مرکزیتی برای ارتقای نمایشنامه نویسی در ژانر رادیویی احتیاج داریم.

وی اضافه کرد: باید متناسب با نیاز مخاطب هر یک از شبکه‌های رادیویی در بدنه نمایش‌های رادیویی تحرک ایجاد کنیم. اکنون تلاش ما این است که نمایش‌های رادیویی از شناسنامه‌ای جامع برخوردار باشند.

معاون صدا در ادامه درباره رویکرد طنز در جامعه اظهار کرد: امروز عرصه طنز برای عده‌ای با برخی از هنجارشکنی‌ها همراه شده است یا روی محورهای ایمانی کار می‌کنند یا روی محور سیاست کار می‌کنند و از هنجارها عبور می‌کنند و یا اخلاق را کنار می‌گذارند. طنز جایگاه دارد و مولفه‌هایی دارد که نیاز ندارد به خطوط قرمز و هنجارها نزدیک شویم. رادیو هرگاه به طنز نزدیک شده است همه این هنجارها را رعایت کرده است.

وی در پایان سخنانش به تولید قطعاتی از کارهای رادیویی برای فضای مجازی اشاره و بیان کرد: تولیدکنندگان توجه داشته باشند که قطعاتی را برای فضای مجازی هم تولید کنند.

علی اکبر کاظمی قائم مقام شبکه نسیم نیز در این مراسم در سخنانی تصریح کرد: من همیشه به رادیو عشق و علاقه داشتم و این فرصت را برای تبریک به هنرمندان مغتنم می‌دانم.

وی افزود: رادیو را به عنوان رسانه‌ای صادق می‌شناسیم. هنرمند رادیو هیچ گاه در پی شهرت یا نمایش خود به مخاطب نیست بلکه صادقانه احساسش را به مخاطب عرضه می‌کند. این ویژگی در تلویزیون نیست چون هنرمند می‌داند که دیده می‌شود و این دیده شدن روی او اثر می‌گذارد.

کاظمی تصریح کرد: دومین ویژگی رادیو این است که مخاطب سهمی در تخیل و داستان دارند اما تلویزیون تخیل مخاطب را کور می‌کند. معاون صدا گفت خیلی‌ها مخالف ارایه نمایش‌های رادیویی در تلویزیون هستند اما به نظرم محاسن این اتفاق از عیب آن بیشتر است. شبکه نسیم یار غار رادیو بوده، هست و خواهد بود مخصوصا در طنز که امروز مردم بیش از هر زمانی به این حال خوب نیاز دارند.


ارسال دیدگاه





ارسال

دیدگاه ها

نمایش همه نظرات
2024-03-29 17:34:02