«دیدی نو» به یلدای کهن ایران

جمعه 2 دی 1401 - 0:13:16

به گزارش ایرنا، بلندترین شب سال در رسانه ملی با تدارک و تنوع ویژه‌ای همراه بود و تلویزیون کوشید با تمام توان کام مردم را با برنامه‌های متنوع شاد کند و در یلدای امسال میزبان نسل قدیم و جدید از هنرمندان و هنردوستان باشد. سرگرم ساختن مخاطبان این رسانه این روزها کار آسانی نیست؛ از آن رو که تنوع و تعدد پلتفرم‌ها و رسانه‌ها، رقابت را به قدری شدید کرده است که گاهی باید شبانه‌روز تلاش کرد تا به سلیقه و پسند مخاطب نزدیک شد. امسال تلویزیون بیشتر از همیشه کوشید تا تولیدات خود را بیش از هر زمان دیگری با توقع و خواست مخاطب متناسب سازد.

شبکه‌های مختلف سیما امسال دست پر به مهمانی شب یلدا آمدند، اما شبکه نسیم با توجه به طیف گسترده مخاطبان خود، برنامه‌هایی مناسب و ویژه این طیف‌ها تدارک دید که دیدی‌نو یکی از این تدارکات ویژه بود. مسابقه‌ای با محوریت کتاب که در جشن یلدا تصمیم گرفت، بزرگان هنر و فرهنگ ایران را در استودیوی خود مهمان کند. اقتضای شب یلدا بود تا هم شیرین‌سخنی های پیران شنیده شود و هم شادی مهمان جوانان شود.

دیدی‌نوی به تهیه‌ کنندگی مهران میرصالحی و میزبانی شهرام شکیبا یلدای امسال همراه شاعران و مورخان صاحب قلمی بود که درباره ریشه‌های یلدا در شعر و آیین‌های ایرانیان بسیار سخن گفتند. موسیقی فاخر ایران و آواز هنرمندان و کنایه‌های طنزپردازان هم گرمای بلندترین شب سرد سال را گرم‌تر کرد. برای اولین بار به طور ویژه «یلداخوانی» شد و آنگونه که باید و شاید و درخور، تمام تلاش برنامه‌سازان دیدی‌نو در دو برنامه یلدایی بر این قرار گرفت که نگاهی دوباره و شاید نو به آیینی کهن از ملتی متمدن به مخاطب عرضه کنند تا مخاطبان اغلب جوان شبکه نسیم ضمن آشنایی با یکی از کهن‌ترین مراسم‌ها و و آداب آن، سرگرم لحظات شیرین این شب هم باشند و از بودن در کنار خانواده لذت بیشتر برند.

برنامه مزین به دعاهایی شد که به دل بیننده نشست، دعا برای آرامش و آسایش و سلامتی و رزق حلال برای تمام ایرانیان.

آمارهای اعلام شده از مخاطبان رسانه ملی هم نشان می‌دهد تا حدود زیادی در این مسیر موفق بوده‌اند و درصد بالای ایرانیانی که امسال با دیدی‌نو آیین یلدا را به نظاره نشستند؛ حکایت از آن دارد که تولید برنامه‌هایی با این سبک می‌تواند در میدان داغ رقابت‌های رسانه‌ای موفق بوده و مخاطب خود را پیدا کند.

دیدی‌نو بی‌آنکه در پی ادعایی تازه در عرصه برنامه‌سازی بوده باشد، تلاش می‌کند از با نگاهی ژرف‌تر و از دیده‌ای معطر و متبرک به کتاب و مطالعه به موضوعات بنگرد و شب یلدا و آیین‌های آن نیز از لابه‌لای تورق به کتاب‌های تاریخی و فرهنگی به این برنامه راه یافت و چون از دل فرهنگ ایران برخاسته بود لاجرم بر دل بینندگانش هم نشست و جزو برنامه‌های پرمخاطب رسانه ملی در شب یلدای امسال بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا


ارسال دیدگاه





ارسال

دیدگاه ها

نمایش همه نظرات
2024-04-19 04:01:58