پخش «جواهر سرخ» در شبکه نسیم

سه شنبه 3 آبان 1401 - 15:55:53

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ این مسابقه در جزیره هرمز تصویر برداری شده و قرار است پخش آن از فردا چهارشنبه چهارم آبان ماه ساعت 23 با بازپخش چند قسمت ابتدایی که پیش از ماه محرم روی آنتن رفته بود، از سر گرفته شود.
این مسابقه با حضور هنرمندان، ورزشکاران و نخبه های ملی و بین المللی در سه گروه 6 نفره تهیه و تولید شده و توجه ویژه ای به کارآفرینی دارد.
محمد رحیمی، تهیه‌کننده‌ی برنامه‌های تلویزیونی درخصوص طرح اولیه‌ی مسابقه «جواهر سرخ» گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری برای شناسایی توانمندی های هرمزگان و ظرفیت های حائز اهمیت این استان، ما به سهم خود در رسانه ملی سعی کردیم بخش های مختلفی که در حوزه سرمایه گذاری و اقتصادی وجود دارد شناسایی کنیم و با تولید یک اثر آن را انعکاس دهیم. از همین رو بیش از 9 ماه، با تشکیل اتاق فکرهای مختلفی برای ساخت برنامه ای با این مضمون و توجه به ظرفیت های اقتصادی و برگزاری جلسات متعدد در خصوص محتوای کار، به این‌جمع‌بندی رسیدیم که برنامه ای با ساختار جدید و رویکرد نمایشی و مسابقه ای در جزیره هرمز تولید کنیم.
رحیمی با اشاره به بخش‌های مختلف مسابقه به نحوه‌ی انتخاب شرکت‌کننده‌ها اشاره کرد و گفت: در کنار طراحی و تولید این برنامه نگاهمان این بود که از جامعه‌ی نمونه کشور در بخش دانشگاهی، شرکت‌های دانش‌بنیان، هنرمندان و ورزشکاران استفاده کنیم. از همین رو سه گروه شش نفره را انتخاب کردیم که در هر گروه افرادی از شرکت‌های دانش‌بنیان، نخبه‌ها، هنرمندان و ورزشکاران در آن حضور دارند.
این مسابقه به منظور شناسایی ظرفیت های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جزیره هرمز طراحی شده که از هر گروه یک نفر انتخاب می شود و در نهایت 3 نفر به فینال می رسند.
وی با اشاره به سبک مسابقه گفت: «جواهر سرخ» سبک اجتماعی و زندگی دارد‌ و در طول مسابقه، جاذبه‌های گردشگری و طبیعی جزیره، غذاهای هرمز، فضای اشتغال و... را نشان می دهیم و سعی داریم نقشی در کارآفرینی و تولید کسب و کار موثر ایفا کنیم. در این مسابقه همچنین کلید واژه هایی که در جزیره هرمز درخصوص آداب و فرهنگ جزیره هرمز وجود دارد انعکاس داده شده است.
رحیمی در ادامه اضافه کرد: ما سعی کردیم از مشارکت مردمی در جزیره هرمز استفاده کنیم به همین دلیل برخی داورها را از بومیان جزیره انتخاب کردیم.
تهیه کننده «جواهر سرخ» تصریح کرد: فضای مسابقه در  لوکیشن های باز است و اجرای این مسابقه را «کامران تفتی» بر عهده دارد و بازیگرانی همچون شبنم قلی خانی، مهران رجبی، مهدی صباحی و .. در این مسابقه حضور دارند.  
وی ابراز امیدواری کرد: این برنامه بتواند با معرفی ظرفیت فرصت سرمایه گذاری و بومی گردی، به توسعه این جزیره کمک کند.
رحیمی با قدردانی از مسئولان ذیربط و همچنین مردم شهیدپرور جزیره هرمز، خاطرنشان کرد : در این مدت مردم ما را بسیار همراهی کردند و کمک‌حال ما بودند.
وی ابراز امیدواری کرد: در نظر داریم در صورت صلاحدید مدیریت شبکه، فصل های بعدی این مسابقه در جزایر و شهرهای دیگری همچون اروند، چابهار  و.. برگزار شود تا به شناسایی ظرفیت های اقتصادی و اجتماعی آن ها بیانجامد. گفتنی است این مسابقه روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه ساعت 23 از شبکه نسیم پخش می شود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی سیما


ارسال دیدگاه





ارسال

دیدگاه ها

نمایش همه نظرات
2024-03-28 17:07:15