«نسیما» در راستای فرهنگ سازی به موضوعات فرهنگی و اجتماعی می‌پردازد

چهار شنبه 27 مهر 1401 - 12:3:22

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیما، دوربین مخفی «نسیما» برنامه جذاب و دیدنی شبکه نسیم با هدف فرهنگ سازی و با پرداختن به موضوعات فرهنگی و اجتماعی تولید شده است.

پرهام عمرانی تهیه و کننده و کارگردان این برنامه، هدف از ساخت این مجموعه را به فکر انداختن افراد در  موقعیت های مختلف عنوان می کند که محور اساسی آن فرهنگ سازی است.

وی با اشاره به این که تاکنون 35 قسمت از «نسیما» از آنتن شبکه نسیم پخش شده است ، خاطرنشان کرد: ضبط هر قسمت از «نسیما» حدود  10 ساعت طول می کشد و یکی از ویژگی های آن، استفاده از چندین دوربین حین ضبط برنامه است که به گروه امکان ثبت همه وقایع را می دهد.

عمرانی با اشاره به این که پخش برنامه دوربین مخفی سابقه طولانی در تلویزیون دارد، تصریح کرد:  هم اکنون «نسیما» تنها دوربین مخفی است که از رسانه ملی پخش می شود. «نسیما» با رویکرد متفاوت نسبت به برنامه های گذشته و متناسب با شرایط روز جامعه، موضوعات خود را انتخاب می کند.

وی تاکید کرد: «نسیما» صرفا یک برنامه با رویکرد خنده نیست. ما یک اتاق فکر داریم و سوژه ها و موضوعات به گونه ای انتخاب شدند که افراد با چالشی مواجه می شوند و درخصوص آن به فکر و تامل می رسند.

ما در مناسبت های مختلف هم با دوربین به میان جمعیت می رویم مثلا در گردهمایی «سلام فرمانده» با دوربین نسیما به میان جمعیت رفتیم.در عید غدیر به سراغ نمایندگان مجلس رفتیم و  نامه مالک اشتر را به آن ها دادیم  و عکس العمل هایشان را به تصویر درآوردیم.

عمرانی تاکید کرد: هدف برنامه این است که بی اهمیت نبودن نسبت به وقایع پیرامونی را ترویج کنیم و این که مردم را به انجام کار نیکو دعوت کنیم تا افراد به انجام کار خیر، ترغیب شود. تهیه کننده «نسیما» اظهار داشت: در هر برنامه با حدود 15 نفر صحبت می شود و با رضایت شرکت کنندگان پخش می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نگاه مثبت ریاست محترم سازمان صداوسیما و حمایت های جناب خوشرو مدیر شبکه نسیم ؛ فصل بعدی احتمالا در نوروز  سال 1401 ساخته خواهد شد. « نسیما» 5 شنبه و جمعه هر هفته در ساعات مختلف از شبکه نسیم پخش می شود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی سیما


ارسال دیدگاه





ارسال

دیدگاه ها

نمایش همه نظرات
2024-04-20 06:13:18