دورهمی ستاره‌ها

یک شنبه 22 اسفند 1400 - 0:16:34

برنامه دورهمی قدمت چند ساله دارد و ۲۷ اسفندماه سال ۱۳۹۴ متولد شد و تا الان هم روی آنتن است. گرچه در طول این سال‌ها در مقاطعی پخش نشده است اما جزو برنامه‌های ثابت تلویزیون است. البته این برنامه همچون دیگر آثاری که پخش‌شان به سری‌های بعدی رسیده، با افت وخیزهای زیادی روبه‌رو شده و حتی نقدهایی به مهران مدیری شده است. همه این موارد باعث شد تا مدیری امسال تغییراتی در برنامه بدهد و کاملا فضای برنامه را متفاوت کند. یک ربات گردان را در دکور قرار داد و به جای آن‌که میزبان هنرمندان و پرسش‌های تکراری درباره زندگی خصوصی‌شان باشد، به سراغ مردم رفت، آنها به عنوان شرکت‌کننده در برنامه حضور داشتند و در بخشی از این مسابقه، شرکت‌کننده روی صندلی ربات می‌نشست و بعد از هر پاسخی به فرمان مدیری این صندلی می‌چرخید. اکنون مهران مدیری برای ایام نوروز ۱۴۰۱ به سراغ یک دورهمی متفاوت رفته و این بار میزبان هنرمندان شده و آنها سوار بر ربات دورهمی می‌شوند. نگاهی به جزئیات برنامه ویژه نوروز داشتیم و گپ کوتاهی هم با سیدمحمدرضا خوشرو، مدیر شبکه نسیم انجام دادیم.

چه خبر از ویژه نوروز ۱۴۰۱؟
بنا به رسم و سنت گذشته همه برنامه‌های روتین تلویزیون اگر بخواهند در ایام نوروز روانه آنتن شوند، با حال و هوای نوروزی و بیشتر با رویکرد شاد و مفرح پخش می‌شوند و این اتفاق هم در برنامه دورهمی که ویژه نوروز از شبکه نسیم پخش می‌شود، رخ می‌دهد.  مهران مدیری برای ویژه‌برنامه نوروزی دورهمی سراغ چهره‌های شناخته‌شده شامل هنرمندان، بازیگران، خواننده‌ها و قهرمانان ورزشی رفته است و ناصر قدیرکاشانی، تهیه‌کنندگی این برنامه را عهده‌دار است. اجرا و کارگردانی را مهران مدیری انجام می‌دهد. نکته جالب این است که چهره‌های محبوب به همراه هفت نفر از نزدیکان خود شامل اعضای خانواده، دوستان و همکاران به عنوان شرکت‌کننده در برنامه حضور یافته‌اند تا آنها را در برنامه مورد تشویق قرار بدهند. مسلما تماشای این بخش هم برای مردم خالی از لطف نیست. برنامه دورهمی ایام نوروز هر شب ساعت ۲۱ پخش می‌شود.

ارتقای محتوایی 
در دوره تحول سازمان
سید محمدرضا خوشرو، مدیر شبکه نسیم درباره تغییرات برنامه دورهمی در ویژه‌برنامه نوروز به جام‌جم می‌گوید: «ویژه‌برنامه دورهمی تغییرات محتوایی دارد. آن هم به این جهت است که در دوره قبل اقبال چندانی نداشت و می‌توان گفت مخاطب چندان رضایت نداشت. بنابراین ما از گروه سازنده خواستیم که به لحاظ فرم تغییراتی در برنامه ایجاد کنند که برای مخاطبان جذابیت داشته باشد و به لحاظ محتوا هم به هرحال در دوره تحول محتوایی سازمان هستیم. از این رو خواستیم که در محتوا هم تغییراتی ایجاد شود تا محتوا هم ارتقاء پیدا کند. در نتیجه آنچه که در نوروز شاهد خواهید بود، ارتقای فرم و محتوایی دارد.» وی در ادامه می‌افزاید: «در سری جدید با توجه به ایرادات و نکاتی که در فرم قبلی بود، شبکه از تیم تولید خواسته که تغییرات فرمی بدهند، با پیشنهاداتی که داده شد، در نهایت قرار بر این شد که از تعدادی از چهره‌ها هم در برنامه استفاده شود، در نوع مسابقه هم تغییراتی ایجاد شد و در نهایت آنچه که در دوره تحولی سازمان مهم است و در برنامه باید اتفاق بیفتد، ارتقای سطح محتوایی است که در برنامه جدید خواهیم دید که تغییر کرده است. می‌توانم بگویم انرژی زیادی روی ارتقای محتوای کار گذاشته شده تا در جهت سیاست‌های دوره تحول سازمان باشد.»

 

تیزری که رونمایی شد
چند روز پیش تیزری، از ویژه‌برنامه نوروزی دورهمی از سوی گروه سازنده منتشر شد که مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت. در این تیزر، چهره تعدادی از هنرمندانی که در ویژه‌برنامه نوروزی دورهمی حضور دارند، رونمایی شد که می‌توان به مهران غفوریان، نعیمه نظامدوست، سیاوش مفیدی، 
سعید پیردوست، سروش جمشیدی، حسین رفیعی، میرطاهر مظلومی، شهاب عباسی، شهرام عبدلی، فرزاد فرخ، فیروز کریمی و... اشاره کرد. حال باید به انتظار بنشینیم تا ببینیم در ایام نوروز قرار است مدیری چند درصد از مخاطبان را راضی نگه دارد. 
سوالات تخصصی؛ آری یا نه؟
در این فصل رویکرد تولیدکنندگان برنامه، استفاده از نظرات مخاطبان برای ایجاد لحظاتی شاد و مفرح و کاملا متفاوت با فصل قبل بوده است. در این راستا برنامه با محوریت دورهمی و در کنار آن گفت‌وگوی مجری ـ مهران مدیری ـ با مهمانان، همراه با طرح تعدادی سوال طراحی و تولید شده که این پرسش و پاسخ‌ها با لحظاتی شاد همراه است. نکته حائز اهمیت این است که تهیه‌کننده برنامه دورهمی در گفت‌و‌گو با ایسنا اعلام کرده که سوالات در این فصل برنامه، از حالت تخصصی خارج شده و در سطح اطلاعات عموم جامعه طراحی شده که برای همه بینندگان در سراسر کشور جذاب و قابل پاسخگویی باشد و ضمن بالا بردن سطح اطلاعات عمومی، با پاسخگویی به سوالات در منزل، بینندگان از سطح معلومات خود مطلع خواهند شد. همچنین بیشتر زمان برنامه در قسمت دایره و با هشت نفر شرکت‌کننده سپری خواهد شد و فقط یک نفر در قسمت ربات، مسابقه را ادامه خواهد داد. او با بیان این‌که مسابقه به صورت گروهی بوده و مهمان دعوت‌شده سرگروه تیم است، تاکید می‌کند که در این فصل حدود ۸۰ تیم در این مسابقه شرکت خواهند کرد که پس از هر برنامه، امتیاز تیم مشخص و در پایان مسابقات به بالاترین امتیاز جایزه ویژه اهدا خواهد شد.

منبع: روزنامه جام جم


ارسال دیدگاه





ارسال

دیدگاه ها

نمایش همه نظرات
2024-03-29 10:17:11