«تهمتن» چه فرقی با «قوی ترین مردان ایران» دارد؟

شنبه 27 آذر 1400 - 22:10:0

به گزارش ایسنا، پخش مسابقه تلویزیونی"تهمتن" از ۲۸ آبان امسال در شبکه نسیم آغاز شده است. این مسابقه هر هفته از جمعه تا یکشنبه ساعت ۲۳ به روی آنتن می رود. "تهمتن" در ۱۰۰ قسمت با حضور ۲۵۶ ورزشکار از سراسر کشور در چهار گروه تولید شده است. آیدین ختایی و بهداد سلیمی اجرای این مسابقه ورزشی را برعهده دارند.

رضا نصیری که با برنامه "تقاطع فرهنگ" رادیو گفت‌وگو صحبت می کرد، به سابقه تولید این برنامه‌ خانوادگی در شبکه نسیم اشاره کرد و توضیح داد: زمانی که مسابقه "کودک شو" را طراحی کردیم و در اردیبهشت ماه شاهد پایان آن بودیم، درصدد تغییر فضا برآمدیم تا مسابقه‌ای تولید شود که قشر جوان و نوجوان را درگیر کند. مسابقه نام آشنای "قوی ترین مردان ایران"، ماهیت کلی در حوزه زور آزمایی داشت ولی در مسابقه "تهمتن" لایه‌های دیگری از جامعه را نیز درگیر ورزش می‌کنیم.
به گفته وی جنس ورزش‌های مورد نظر این مسابقه، نقش پررنگی در پیشبرد هدف اصلی این برنامه تلویزیونی دارد، به گونه‌ای که اکثر رشته‌های ورزشی را در بر می‌گیرد که شامل ورزش‌های رزمی، بدنسازی، صخره نوردی و... است.
او یادآور شد: این رشته‌های ورزشی نیم نگاهی به آمادگی جسمانی شرکت کننده‌ها خواهند داشت. از سویی دیگر این برنامه تلاش دارد نماد پهلوانی و جوانمردی را پر رنگ کند و بدین منظور در تیتراژ ابتدایی، در حرکتی نمادین، برنامه به کارگران ایران زمین تقدیم شده است. تهیه کننده مسابقه "تهمتن" همچنین خاطرنشان کرد: زمانی که در حال طراحی فضاهای مختلف مسابقه بودیم، این جرقه در ذهن تیم سازنده زده شد که در شرایط نامساعد اقتصادی، قشری زحمت کش را در نظر بگیرند، یعنی کارگران عزیز که چرخ صنعت و کشت و تولید کشور را پیش می‌رانند.
نصیری معتقد است: کارگران، تهمتن‌های واقعی ایران زمین هستند و بی هیچ ادعایی، چرخ زندگی خانواده خود و دیگر افراد جامعه را پیش برده و تک تک ما به این بزرگان مدیون هستیم.

منبع: ایسنا


ارسال دیدگاه





ارسال

دیدگاه ها

نمایش همه نظرات
2024-04-18 13:16:30