این دنیا که ما دیدیم خندیدن نداشت! به بهانه شروع فصل جدید خندوانه

پنج شنبه 20 آبان 1400 - 19:31:0

عصر ایران ؛ پریسا الیاسی - پخش فصل هشتم خندوانه آغاز شده و قرار است، هفته‌ای چهار شب مهمان خانه‌های‌مان باشد. ساختن هشت فصل از یک مجموعه کار آسانی نیست و تجربه نشان داده که تولید کارهای دنباله‌دار در ایران معمولا با شکست مواجه می‌شود. احتمالا تنها کار موفق دنباله‌داری که به ذهن همه‌ ما می‌رسد؛ مجموعه پایتخت است.

فصل هشتم در حالی شروع شده که فصل هفت این مجموعه اقبال سری‌های قبلی را نداشت و با استقبال مخاطبان هم روبه‌رو نشد. در این شرایط، ساختن فصل هشت کمی عجیب و دور از ذهن به نظر می‌رسید اما رامبد جوان با اقرار به این‌که هنگام ساخت فصل قبلی، انرژی همیشگی را نداشت؛ قول داد که فصل کم‌فروغ قبلی را در سری جدید جبران کند. البته رامبد جوان پیش از این هم نشان داده که اهل ریسک است. خندوانه‌ای‌ها، هنگام ساخت فصل چهارم، عروسک جناب‌خان که از محبوب‌ترین شخصیت‌های تلویزیونی و شاه‌کلید ورود خندوانه به خانه‌‌های مردم بود را نداشتند اما رامبد جوان تصمیم گرفت این ریسک را بکند و خندوانه را یک فصل بدون حضور مهره‌ اصلی‌اش ادامه بدهد.

رامبد جوان

خندوانه با یک ایده ساده کلید خورد: خنداندن مردم! و طی هفت فصل و حدود ۸۰۰قسمت توانست با آیتم‌های مختلف و خلاقانه، مانند خنداننده‌شو، لبآهنگ، ادابازی و .... این مهم را تا حدودی به انجام برساند. خندوانه در عین حال که مخاطبان گسترده‌ای دارد اما در همان حال، مخالفان سرسختی هم دارد؛ مخالفانی که اتفاقا ایده‌ کلی خندوانه را زیر سوال می‌برند و به‌نظرشان الکی خندیدن و خندیدن به هر قیمتی آن‌هم در شرایطی که سخت می‌شود موضوعی برای شادمانی پیدا کرد؛ بی‌معناست.

این دودستگی و اختلاف عقیده را در سطح وسیع‌تری هم می‌توان دید. گروهی که به دنبال روزنه‌ای هرچند کوچک برای شادی و خوشحالی و فرار از غم و غصه روزگار هستند و گروه دیگر که خوشی‌های کوچک و خندیدن‌های الکی را آن هم در روزهایی که غم و غصه و سختی احاطه‌مان کرده؛ عین بی‌مسئولیتی می‌دانند.

شاید فصل هشتم خندوانه تکلیف ما را روشن کند! بخندیم و شاد باشیم و جماعت الکی‌خوش به نظر برسیم یا با هجوم غم و غصه دست‌و‌پنجه نرم کنیم؟! آن‌چه مسلم است؛ شکست دادن غم و غصه است؛ فقط باید راهش را پیدا کرد!

منبع: عصر ایران


ارسال دیدگاه





ارسال

دیدگاه ها

نمایش همه نظرات
2024-03-28 18:48:40