افتتاحیه پر انرژی‌ «خندوانه 8»

پنج شنبه 20 آبان 1400 - 17:58:1

سه‌شنبه شب اولین قسمت «خندوانه 8» که قرار بود دوشنبه‌شب پخش شود، با تاخیر و بدون اطلاع‌رسانی یا توضیح درباره این تاخیر، روی آنتن رفت و سری جدید این برنامه آغاز شد. هنوز تنها یک قسمت از برنامه و در واقع افتتاحیه آن پخش شده، بنابراین نمی‌توان درباره سری جدید قضاوت قطعی داشت، اما با توجه به آن چه در افتتاحیه گذشت، «خندوانه» شروع شاد و مفرحی داشت. فارغ از خلف وعده در پخش قسمت نخست، به نظر می‌رسد قرار است مخاطبان در این فصل، شاهد اتفاقات جدید و متفاوتی نسبت به فصل قبلی باشند.

دکور شاد و رنگارنگ

بنا بر آن چه در قسمت اول فصل هشتم «خندوانه» دیدیم، دکور این برنامه در مقایسه با فصل هفتم تغییر قابل توجهی داشت که کاملا به چشم می‌آمد.

در فصل هفتم بیشتر رنگ‌های تیره به چشم می‌خورد و خلوت بودن فضای استودیو گرما و صمیمیت «خندوانه» را کم کرده بود، اما در سری جدید دوباره رنگ‌های متنوع و شاد به دکور برگشته‌اند و بهبود اوضاع شیوع کرونا باعث شده تماشاچیان بیشتری در استودیو حضور داشته باشند. چینش تماشاگران نیز طوری است که فضای استودیو را به خوبی پر کرده، در نتیجه «خندوانه» از لحاظ بصری فضای متفاوتی نسبت به سری قبل دارد. به نظر می‌رسد دکور این فصل «خندوانه»ای‌تر است.

وعده برگزاری مسابقه «خنداننده شو»

طبق وعده‌ای که رامبد جوان در قسمت افتتاحیه برنامه داد، تعدادی آیتم جدید برای فصل هشتم طراحی شده  و قرار است در این فصل بار دیگر مسابقه «خنداننده‌شو» برگزار شود. رامبد جوان قصد داشت خیلی زودتر از این‌ها مسابقه را برگزار کند. قرار بود مسابقه مرداد 99 با نام «استندآپ شو» در بستر فضای مجازی منتشر شود و داوران آن نیز سروش صحت و ویشکا آسایش بودند، اما جلوی ساخت مسابقه گرفته شد. 

رامبد جوان با انتشار پستی خبر از تعطیلی این «استندآپ شو» و ساخت آن با نام «خنداننده شو» ویژه برنامه «خندوانه» داد، اما در حالی که به نظر می‌رسید این سری در فصل 7 «خندوانه» دیده شود، شیوع کرونا برنامه‌ریزی‌ها را تغییر داد و خبری از این مسابقه نشد و بدون اطلاع‌رسانی خاصی، به زمان دیگری موکول شد. اکنون قرار است «خنداننده شو 3» همزمان با فصل هشتم «خندوانه» برگزار شود و موجی را میان مخاطبان برنامه به راه بیندازد.

بازی‌های جدید و بامزه

در قسمت اول، «خندوانه» میزبان حامد همایون، هومن گامنو و فینالیست‌‌های دو سری نخست «خنداننده شو» بود. حامد همایون و هومن گامنو قطعاتی را اجرا کردند و میثم درویشان‌پور، امیرحسین قیاسی، ابوطالب حسینی و مجید افشاری بازی‌هایی را انجام دادند. در حالی که نفر اول و دوم «خنداننده شو 1» حضور داشتند، اما علی صبوری نفر اول «خنداننده شو 2» در این برنامه حضور نداشت و در ابتدای گفت وگو با فینالیست‌ها هم به وی اشاره شد، اگرچه دلیل این اتفاق اعلام نشد. بازی‌هایی که برای این چهره‌ها انتخاب شده بود، باعث شد قسمت اول برنامه بسیار شاد و سرحال باشد و اتفاقات خنده‌داری بیفتد که نه تنها تماشاچیان حاضر در استودیو بلکه مخاطبان تلویزیون را هم به خنده بیندازد. «جناب خان» نیز مثل همیشه با حضور در برنامه و شوخی‌هایش، همه توجهات را به خود جلب کرد. ویدئوی شوخی «جناب خان» با ماجرای اختلاف طارمی و اسکوچیچ در فضای مجازی دست به دست شد و بازی‌هایی که رامبد جوان و فینالیست‌های «خنداننده شو» انجام دادندبا  استقبال مخاطبان مواجه شد. کاربری در واکنش به افتتاحیه «خندوانه» نوشت: «چقدر خندیدم دیشب، عالی بودن.» کاربر دیگری نوشت: «خیلی خندیدیم، بهترین بخش اش مسابقه با لباس هندوانه بود.» کاربر دیگری نیز با اشاره به تغییر خوب دکور برنامه نوشت: «دکور فصل‌های قبل انگار یه صمیمیت خاصی داشت، اما دکور فصل قبل  این طوری نبود».

حضور مهمانان تکراری

سازندگان «خندوانه» تصمیم گرفتند افتتاحیه فصل هشتم را به انجام بازی‌ با مهمانان و اجرای موسیقی اختصاص دهند و فعلا از آیتم‌ها و اتفاقات جدید رونمایی نکنند، بنابراین برای ارزیابی کیفیت سری جدید و تغییرات آن باید بیشتر صبر کرد. ناگفته نماند بهتر بود برای شروع فصل جدید از چهره‌های دیگری استفاده می‌شد. حامد همایون بارها در «خندوانه» قطعاتی را اجرا کرده است و در «حالا برعکس» نیز به عنوان بازیگر حضور داشت. امیرحسین قیاسی، ابوطالب حسینی و مجید افشاری به تازگی در پایان فصل هفتم به عنوان شرکت‌کننده مسابقه «ادابازی» در برنامه حضور داشتند. میثم درویشان‌پور، مجید افشاری و ابوطالب حسینی نیز به صورت روتین برنامه‌هایی مانند «کارستون»، «شما و آی‌فیلم» و «فوتبال 120» را از شبکه نسیم، آی‌فیلم و ورزش روی آنتن دارند و در طول سال با این برنامه‌ها در تلویزیون دیده می‌شوند، با این اوصاف بهتر بود در افتتاحیه فصل هشتم چهره‌هایی به برنامه بیایند که کمتر در تلویزیون یا «خندوانه» حضور داشته‌اند.

منبع: روزنامه خراسان


ارسال دیدگاه





ارسال

دیدگاه ها

نمایش همه نظرات
2024-03-28 17:01:58