"تهمتن" شبیهِ مسابقه قوی‌ترین مردان جهان نیست

یک شنبه 16 آبان 1400 - 7:57:0

مسابقه بزرگ تهمتن با محوریت آمادگی جسمانی و قابلیت‌های فیزیکی قرار است از اواخرِ آبان‌ماه، رقابتِ جدیدی را میانِ‌ پربیننده‌های شبکه نسیم ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مسابقه "تهمتن" نام رقابتِ جدیدی است که قرار است در هفته‌های آتی روی آنتن شبکه نسیم به نمایش درآید. این مسابقه در برهوتِ‌ رقابت‌های شبیه به هم، کاری جدید به حساب می‌آید؛ چون با توانمندی‌های جسمی، قدرتی، توان هوازی افراد طراحی شده و برایِ خانواده‌های ایرانی می‌تواند هیجان‌های مسابقه‌ای و رقابتی را به ارمغان آورد.

وقتی به تیزرِ این مسابقه تلویزیونی توجه می‌کنیم با کیفیتی جالب و جذاب روبرو می‌شویم و کار جدیدی که برای اولین بار اتفاق می‌افتد. یعنی به جایِ استفاده از چهره و سلبریتی خاصی، تهیه‌کننده مسابقه، به سراغِ آیدین ختایی و قهرمان جهان و المپیک «بهداد سلیمی» رفته و همین نکته هم در کنار بسیاری از مسائل، تفاوت‌هایی را ایجاد می‌کند.

«تهمتن» با دکوری عظیم در فضایی حدود 7500 متر مربع برگزار می‌شود و به نوعی شرکت‌کنندگان در ورزشگاهی در ابعاد اصلی با تمام جزئیات به رقابت خواهند پرداخت. این مسابقه در 100 قسمت و با حضور 256 ورزشکار از سراسر کشور در چهار گروه تولید شده و پخش خواهد شد. داوطلبان شرکت در این برنامه پس از راستی‌آزمایی و تست‌های اولیه پای به این مسابقه گذاشته و با دیگر شرکت‌کنندگان که با پراکندگی قومی و جغرافیایی از سراسر کشور به این برنامه می‌آیند، مردانه رقابت خواهند کرد. این تنوع جزو نکات بارز و حائز اهمیت این پروژه است.

در هر برنامه مستندی از افراد حاضر در صحنه بزرگ «تهمتن» در اقلیم و وطن شرکت‌کننده، به نمایش در می‌آید که جزو بخش‌های جذاب این مسابقه به شمار می‌رود. یکی از نکات بارزِ این پروژه  آن است که با بیش از 20 دوربین ضبط و در استاندارد بین‌المللی با کیفیت 4K جهت پخش آماده می‌شود.

شبکه نسیم , صدا و سیما , فیلم ,

رضا نصیری‌که با برنامه "کودک‌شو" او را بیشتر می‌شناسیم و تهیه‌کنندگی این مسابقه جدید را برعهده دارد به خبرنگار تسنیم  می‌گوید: اصلاً به دنبال نمایش مسابقه‌ای همچون "قوی‌ترین مردان جهان" نبودیم و نیستیم؛ چرا که اینجا فقط محلِ زورآزمایی صرف نیست. بلکه هدف‌مان تقویت فرهنگ پهلوانی، ترویج زندگی سالم، تحکیم روابط بین ورزشکاران و اعضای خانواده‌ پی‌ریزی شده است. این مسابقه در تلاش است با معرفی الگوی صحیح جوان ایرانی، روحیه جوانمردی و ایثار، کاری جدید و متفاوت را به ویترین مسابقه‌های تلویزیونی اضافه کند.

وی درباره کپی بودن این مسابقه، گفت: این مسابقه شبیه به  مسابقه خارجی ( Titan Games) است که به قوای جسمانی و ورزشی می‌پردازد. اما اینجا حتی تجهیزات را از خارج از کشور نیاوردیم بلکه همه‌چیز به صورت مهندسی معکوس ساخته شده است. می‌خواستیم با این کار نشان دهیم توانایی تولید داریم. 

وی درباره اینکه آیا به سراغِ ساخت فصلِ جدید "کودک‌شو" خواهد رفت و عدمِ استفاده از مجری چهره و سلبریتی در مسابقه "تهمتن"، تصریح کرد: شما پرسیدید «کودک‌شو» ادامه پیدا می‌کند یا خیر؛ می‌گویم بله؛ آن برنامه یکی از برندهای پرطرفدارِ‌ تلویزیون است. ما خواستیم با ساختِ این برنامه، فاصله‌ای بیندازیم بین آن برنامه و پژوهشی که باید برای جذاب‌شدن و از کلیشه فرار کردن "کودک‌شو" اتفاق بیفتد. ما از سلبریتی و مجری چهره استفاده نکردیم، چون در «کودک‌شو» هم به دنبال چارچوب برنامه‌سازی بودیم و گفتیم اینجا هم همین اتفاق بیفتد و با برنامه‌سازی خودمان را ثابت کنیم و نه با چهره، برنامه‌مان را به رخِ مخاطب بکشانیم.

نصیری‌ همچنین خبر داد که احتمال دارد کار ایده‌پردازی و بسترهای تولید "کودک‌شو" به خوبی پیش برود، عید نوروز سری جدید این برنامه تلویزیونی روی آنتن برود.

تهیه‌کننده مسابقه «تهمتن» با اشاره به اینکه نخواستیم به چهره‌ای برای اجرا در این برنامه باج بدهیم، گفت: این دو چهره را آوردیم (آیدین ختایی و بهداد سلیمی) که وصله ناجور نباشند. چون هم ورزشی‌اند و هم در این زمینه حرف برای گفتن بسیار دارند. از طرفی هم نخواستیم با دادنِ دستمزدهای نجومی به برخی از چهره‌ها، باج بدهیم. تلویزیون اتفاقاً باید در هر حوزه مجری بسازد و نباید لنگِ چند چهره خاص بماند. 

او به سختی‌های ساختِ این برنامه در دوران کرونا اشاره کرد و افزود: این مسابقه در هر قسمت، 4 شرکت‌کننده دارد و به جهت اینکه از همه جای ایران شرکت‌کننده داریم خیلی کار ما را به جهت موضوع کرونا سخت‌تر می‌کرد. ما از عسلویه در جنوب ایران تا خراسان و بیرجند و تا مرز ایلام، شرکت‌کننده داریم. این برنامه یکی از بزرگترین پروژه‌های تلویزیونی به شمار می‌رود، چون 7500 متر لوکیشن دارد. جای به جای این لوکیشن‌ها دکور زده شده‌اند. هرکدام از بازی‌هایشان سازه‌های عظیمی دارد و حداقل ارتفاع 5 متر و به لحاظ وزنی، 10 تن است. چیزی در حدود 1000 انشعاب نور کار شده و 30 دوربین این مسابقه را فیلمبرداری می‌کند. 

شرکت در مسابقه «تهمتن» برای عموم آزاد است و کسانی که در آزمون راستی‌آزمایی پیروز شوند و پتانسیل ورزشی داشته باشند به این مسابقه راه پیدا می‌کنند. آیتم‌های متنوعی دارد و قرار است در مرحله نهایی که میانِ 4 برگزیده اتفاق می‌افتد «تهمتن» ایران معرفی شود. گفته می‌شود قرار است این مسابقه از اواخر آبان‌ماه آغاز شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم


ارسال دیدگاه





ارسال

دیدگاه ها

نمایش همه نظرات
2024-04-26 01:25:07