برنامه «نفس»، میزبان معلمی بود که مادر دانش‌آموزان خود است

جمعه 12 شهریور 1400 - 12:40:52

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برنامه تلویزیونی «نفس»، دیشب (پنج‌شنبه ۱۱ شهریور)، میزبان معصومه کرمی، مدیر و معلمی دلسوز بود که برای دانش‌آموزانش، بیش از یک مادر بود.

این معلم، در ابتدای صحبت‌های خود درباره پدر و مادرش گفت: «مادرم اسوه اخلاق بود. تفکرات مثبت او در زندگی ما خیلی تاثیرگذار بود. پدرم به شدت حرمت دخترهایش را نگه ‌داشته و برای‌مان احترام قائل است. او همیشه تاکید می‌کرد که دختر باید استقلال داشته باشد.»

کرمی بااشاره به این‌که از بچگی عاشق کار معلمی بوده است بیان کرد: «من با خودم عهد کردم حالا که خدا این فرصت را در اختیار من قرار داده، کنار بچه‌ها باشم و تا جایی که می‌توانم به آن‌ها کمک کنم. معلمی، حس قشنگی بود. فقط آموزش بچه‌ها برایم مهم نبود. پرونده بچه‌ها را می‌خواندم و سعی می‌کردم تا جایی که می‌توانم باری از روی دوش‌شان بردارم و هیچ‌وقت ارتباطم را با بچه‌ها قطع نکردم.»

این معلم فداکار که همسرش مانند خودش فرهنگی است، درخصوص ازدواج‌شان، توضیح داد: «همسرم مردی صبور، وفادار و مسئولیت‌پذیر است. همیشه من را تشویق کرده است. او مشاور خانواده بود و در راه کمک کردن به بچه‌ها همواره کنارم بوده و حتی خودش به آن‌ها مشاور می‌داد.»

برنامه «نفس»، میزبان معلمی بود که مادر دانش‌آموزان خود است

بعد از بخش ویدئویی از زندگی معصومه کرمی، فاطمه و زهرا، دو شاگرد نوجوان او در کنارش حاضر شدند. ابتدا، فاطمه درباره او گفت: «من، مادرم را از بچگی ندیدم. خانم کرمی این ماجرا را فهمیده بود و به من گفت که می‌توانم با او صحبت کنم. از آن موقع برای من مانند یک مادر بود. او مدیر ما بود اما هیچ‌وقت مثل یک مدیر با ما رفتار نکرد. همیشه دوست ما بود. وقتی او را دیدم حس کردم پشتم گرم است و می‌توانم به او تکیه کنم.»

زهرا هم ادامه داد: «روز اول که وارد مدرسه شدم هیچ دوستی نداشتم. خانم کرمی وقتی سر صف صحبت کرد من انرژی گرفتم و با خودم گفتم حتی اگر هیچ دوستی پیدا نکنم، خانم کرمی دوست من می‌شود. کم‌کم باهم صحبت کردیم و صمیمی شدیم.»

کرمی درپایان افزود: «من سال دیگر بازنشسته می‌شوم و خیلی ناراحتم که دوران خدمتم تمام می‌شود. امیدوارم هدفی که در این سال‌ها درباره بچه‌ها داشتم را ببینم.»

برنامه «نفس» با رویکردی محتوامحور درباره مادران سرزمین‌مان ایران به تهیه‌کنندگی مقداد مومن‌نژاد، کارگردانی محمد پیوندی، اجرای فلورا سام در شب‌های ماه محرم و صفر، هرشب ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن شبکه نسیم می‌رود. بازپخش این برنامه روز بعد در ساعات ۱ بامداد، ۹ و ۱۵ خواهد بود.

منبع: خبرآنلاین

برنامه «نفس»، میزبان معلمی بود که مادر دانش‌آموزان خود است


ارسال دیدگاه





ارسال

دیدگاه ها

نمایش همه نظرات
2024-04-24 16:11:57