از قطع عضو تا قهرمانی جهان/ پسری که قهرمان مادرش شد

شنبه 6 شهریور 1400 - 13:52:52

 

به گزارش برنا؛ «نفس» در هجدهمین قسمت میزبان مهران بیرامی، قهرمان پرورش اندام کشورمان و خانواده‌اش بود. مهران در یک تصادف، دست راستش را از داد اما نا امید نشد و توانست در مسابقات زیبایی اندام قهرمان شود. او در ابتدا صحبت‌های خود گفت: پدرم را ۱۴ سالگی به‌ علت بیماری از دست دادم و از آن به بعد مادرم، ستون خانواده‌ شد. او بسیار زحمت کشید تا من، خواهر و برادرم را بزرگ کرد. همیشه حامی ما بود. همیشه تلاش می‌کنم تا زحماتش را جبران کنم.

index

او ادامه داد: من از همان دوران نوجوانی غیرتم اجازه نمی‌داد از مادرم پول بگیرم. در کنار مدرسه و حتی در تعطیلات هم کار می‌کردم. خانواده‌ام نمی‌دانستند کار می‌کنم. خیلی به من سخت گذشت اما باعث شد بهتر تربیت شوم.

او درخصوص ماجراهای بعد از تصادفش، توضیح داد: در ۱۷ سالگی تصادف کردم. در تصادف من کسی مقصر نبود؛ سوار موتور بودم که لاستیک جلوی آن ترکید؛  بعد از تصادف، زندگی برای من و خانواده‌ام تغییر کرد. همه فقط می‌خواستند که من زنده بمانم. قبل از تصادف، به‌ دلیل مرگ پدرم خیلی به خدا شکایت می‌کردم. وقتی در بیمارستان به‌هوش آمدم و متوجه شدم یک دست ندارم، گفتم خدایا من از تو چیز دیگری می‌خواستم و تو به من چه دادی! اما حالا بابت این حرف، هر روز از خدا معذرت‌خواهی می‌کنم.

مهران در ادامه افزود: نمی‌دانستم این اتفاق برایم سکوی پرتاب است. تصمیم گرفتم از این آزمایش الهی به‌نحو احسن عبور کنم. تصمیم گرفتم به هر قیمتی شده، بلند شوم و این‌بار من دست خانواده‌ام را گرفتم.

این قهرمان زیبایی اندام، درباره تصمیم ورزشی‌اش بعد از تصادف، توضیح داد: تصمیم گرفتم دوباره ورزش را شروع کنم و در رشته زیبایی اندام مسابقه دهم. خیلی سخت بود. یک‌سال تمرین کردم تا عضلات سمت راستم را پرورش دهم. من را دست کم گرفته بودند. خیلی‌ حرف‌ها شنیدم اما به آن‌ها اعتنا نکردم و ادامه دادم و در مسابقات طلا گرفتم.

 

بعد از پخش یک فیلم کوتاه، مادر و برادر مهران در کنار او حاضر شدند. مادر مهران در ابتدا گفت: مهران هم خودش بلند شد، هم ما را بلند کرد. تا وقتی زنده‌ام از او ممنونم. من سعی کردم خودم را نبازم. هیچ‌وقت ندیدم ناامید شود. هرگز جلوی مهران گریه نکردم؛ از من خواسته بود کسی که می‌خواهد گریه کند به عیادتش نیاید؛ تمام درد د‌ها و گریه‌هایم پیش مادرم بود؛ زنی که مادر واقعی من نبود اما حق مادری به گردن من داشت.

در همین بخش محمد، برادر مهران ادامه داد: مهران آدم خاصی است. خیلی سربلند از این ماجرا عبور کرد. کارهایی انجام می‌داد که خیلی به او و روحیه‌اش امیدوار شدیم.

مهران در بخش پایانی گفت: من خیلی خوشحالم که در فضای مجازی یا مصاحبه‌هایی که داشته‌ام، توانسته‌ام آدم‌هایی را مجاب کنم که در هر شرایطی هستید، می‌توانید از زندگی لذت ببرید. هر انسانی که به دنیا می‌آید یک رسالتی دارد و من خدا را شاکرم که توانستم سربلند شوم.

 «نفس» با رویکردی محتوامحور درباره مادران سرزمین‌مان ایران به تهیه‌کنندگی مقداد مومن‌نژاد، کارگردانی محمد پیوندی، اجرای فلورا سام در شب‌های ماه محرم و صفر هرشب ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن شبکه نسیم می‌رود. بازپخش این برنامه روز بعد در ساعات ۱ بامداد، ۹ و ۱۵ خواهد بود.

منبع: خبرگزاری برنا


ارسال دیدگاه





ارسال

دیدگاه ها

نمایش همه نظرات
2024-03-28 14:08:13