روایتی از کمک‌های بی‌دریغ مادر و همسری خودساخته در برنامه «نفس»

دو شنبه 1 شهریور 1400 - 15:0:0

به گزارش گروه فرهنگ و هنر قدس آنلاین، سهرابی از کارشناسان ارشد در وزارت کشاورزی است. او به همراه همسرش صاحب یک کارخانه کاشی‌سازی‌ در یزد هستند که بعد از بازنشستگی و در حال حاضر به آن رسیدگی می‌کنند. سهرابی در ابتدای صحبت‌های خود گفت: مادر من تا کلاس پنجم ابتدایی سواد داشت و پدرم هم بی‌سواد بود؛ وقتی آن‌ها با هم ازدواج کردند سن‌شان کم بود؛ بعد از ازدواج پدرم به سربازی رفت و برای این‌که بتواند برای مادرم نامه بفرستد، در آن‌جا سواد آموخت؛ پدر من انسان خیری بود و برای روستا راه‌سازی و مدرسه‌سازی کرده  بود.

او با اشاره به ‌این‌که مادرش زن زحمت‌کشی بوده است بیان کرد: ما از مقطع راهنمایی به بعد برای تحصیل به شهر رفتیم؛ مادر من هر روز با پای پیاده ۱۰ کیلومتر را تا مدرسه می‌آمد، به ما نهار می‌داد و برمی‌گشت؛ برای جبران زحمات آن‌ها، بعد از مرگ‌شان تصمیم گرفتم، منزل پدری‌ام را بازسازی کنم و حالا نوه‌های‌شان آخر هفته‌ها را در آن‌جا سر می‌کنند.

سهرابی گفت: من همیشه سعی کردم روی پا خودم بایستم؛ زمانی که دانشجو بودم، به عنوان کارآموز به اداره کشاورزی مرند رفتم و چون کارم خوب بود به من حقوق می‌دادند. آن‌ دوران برای من خیلی شیرین بود. در آن‌جا بود که با همسرم آشنا شدم و حس کردم او با بقیه برای من فرق می‌کند.

در ادامه برنامه بعد از پخش وله‌ای، عبدالرضا گلکاری‌حق، همسر مرضیه سهرابی وارد استودیو شد. او درباره دوران آشنایی‌اش با مرضیه سهرابی گفت: ما شش ماه باهم همکار بودیم؛ من به او علاقمند شده بودم اما چون جنگ شروع شده بود و من باید برای سربازی به خط اعزام می‌شدم، به او چیزی نگفتم؛ چند وقت بعد من مجروح شدم و برگشتم؛ فصل سیب‌چینی در آذربایجان بود و آن‌ها هم در منزل‌شان تلویزیون داشتند؛ به این بهانه با هم به خانه‌شان رفتیم؛ این‌گونه پای من به آن‌جا باز شد و در نهایت از ایشان خواستگاری کردم.

سهرابی در ادامه افزود: من همیشه ساده‌زیست بوده‌ام؛ می‌دانستم که هر دو ما آدم‌های تلاشگری هستیم؛ وقتی برای تحصیل به تهران آمدیم، من در یک شرکت، روز مزد کار می‌کردم؛ علاوه بر این‌ها سمت کرج ۲۰ هکتار باغ بود که همه آن را به تنهایی هرس می‌کردم؛ به حدی که دستانم تاول زده بود. هر دو ما درآمد داشتیم و باهم خرج می‌کردیم. هیچ‌وقت مال من، مال تو بین‌مان نبود؛ زندگی‌مان پر چالش اما شیرین بود.

در انتهای برنامه سحر و سینا گلکاری، فرزندان این زوج کارآفرین به جمع مهمانان پیوستند. در ابتدا سحر گلکاری گفت: همیشه یکی از اصلی‌ترین مشخصه‌های مادر این بود که او خودش بوده است. او هیچ‌وقت برای هیچ چیزی، ارزش‌های خود را زیر پا نگذاشته است.

سهیل گلکاری هم در پایان ادامه داد: چند وقت پیش به این فکر می‌کردم که چه جملاتی باعث خوشحالی آدم می‌شود. یکی از آن جملات «خدا پدر مادرت را بیامرزد» است. این جمله به این معنی است که تو الگوی خوبی در زندگی داشته‌ای. مادر من همیشه می‌گوید کمک کن تا گره از کار دیگران باز شود و من این کار را از آن‌ها به ارث برده‌ام.

 «نفس» با رویکردی محتوامحور درباره مادران سرزمین‌مان ایران به تهیه‌کنندگی مقداد مومن‌نژاد، کارگردانی محمد پیوندی، اجرای فلورا سام در شب‌های ماه محرم و صفر هرشب ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن شبکه نسیم می‌رود. بازپخش این برنامه روز بعد در ساعات ۱ بامداد، ۹ و ۱۵ خواهد بود.

منبع: قدس آنلاین


ارسال دیدگاه





ارسال

دیدگاه ها

نمایش همه نظرات
2024-03-29 13:32:20