مسابقه مهران مدیری به دنبال بازخورد‌های مخاطبان چه تغییراتی داشته است؟

سه شنبه 8 تیر 1400 - 13:5:23

مسابقه «دورهمی» با اجرای مهران مدیری، از ۲۱ خرداد روی آنتن شبکه نسیم رفته و تا یک شنبه شب ۱۱ قسمت از آن پخش شده است. پس از گذشت مدتی از پخش مسابقه، سازندگان تصمیم گرفتند تحت تاثیر بازخورد‌های مخاطبان تغییراتی در آن ایجاد کنند. مهران مدیری جمعه شب در «دورهمی» درباره انتقاد‌های مخاطبان صحبت کرد و توضیح داد که مردم انتظار دارند شوخی‌های برنامه بیشتر و ریتمش تندتر شود. پس از وعده مهران مدیری درباره ایجاد تغییرات در مسابقه، «دورهمی» چه شکل و شمایلی پیدا کرده، آیا این مسابقه در ادامه می‌تواند رضایت مخاطبان را جلب کند؟
پلاتو‌های طنز در «دورهمی ۵»
تغییرات مسابقه «دورهمی» در قسمت‌های اخیر، محسوس بود. مهران مدیری نسبت به قبل، تعامل بهتری با مخاطبان تلویزیون داشته است. به عنوان مثال او در قسمتی که شنبه شب پخش شد، پیش از شروع مسابقه، به شیوه فصول قبلی «دورهمی» که در پلاتوهایش موضوعاتی را با شوخی و کنایه مطرح می‌کرد، درباره افرادی که زیاد صحبت می‌کنند، اما از عقلشان استفاده نمی‌کنند، صحبت‌هایی را همراه با شوخی مطرح کرد. از آن جایی که صحبت‌های انتقادی مهران مدیری در برنامه «دورهمی» مورد توجه مخاطبان بود، سازندگان مسابقه تصمیم گرفته‌اند مشابه آن پلاتو‌ها را منتها با موضوعاتی مرتبط با یک مسابقه اطلاعات عمومی، در «دورهمی ۵» هم داشته باشند.
«دورهمی» با شوخی‌های بیشتر و هیجان بالاتر / مسابقه مهران مدیری به دنبال بازخورد‌های مخاطبان چه تغییراتی داشته است؟
شوخی و تعامل بیشتر با شرکت کنندگان
مهران مدیری در مسابقه «دورهمی» با شرکت کنندگان ارتباط خوبی برقرار می‌کرد و اجرای خشک و رسمی نداشت، اما در هر صورت این مسابقه در حوزه اطلاعات عمومی است و ناخودآگاه گاهی فضای جدی و رسمی بر مسابقه حاکم می‌شد. همین مسئله تبدیل به نقطه ضعفی برای «دورهمی» شده بود و واکنش منفی مخاطبان را برانگیخته بود. اکنون در قسمت‌های جدید، مهران مدیری سعی کرده بیشتر با شرکت کنندگان معاشرت و شوخی کند و ارتباط صمیمانه تری با آن‌ها داشته باشد، بنابراین مواجهه‌اش با شرکت کنندگان مشابه آن چیزی است که در «دورهمی» دیده بودیم. مثلا او هنگامی که شرکت کننده پاسخ اشتباه عجیبی به سوال می‌دهد یا برای انتخاب گزینه درست دلایل منطقی و درستی ندارد، واکنش‌های بامزه‌ای به او نشان می‌دهد. مهران مدیری از مواردی که سوژه شوخی‌هایش با شرکت کنندگان شده نمی‌گذرد و در ادامه مسابقه نیز در موقعیت‌های به‌جا آن‌ها را یادآوری می‌کند. پیش از این مدیری در مقام مجری و پرسشگر برخورد عادی و جدی‌تری به پاسخ‌های شرکت کنندگان داشت. این اتفاق باعث شده، «دورهمی» نسبت به قسمت‌های اول سرگرم کننده و مفرح‌تر شود و مخاطب نیز با اشتیاق بیشتری مسابقه را دنبال کند.

 

«دورهمی» با شوخی‌های بیشتر و هیجان بالاتر / مسابقه مهران مدیری به دنبال بازخورد‌های مخاطبان چه تغییراتی داشته است؟
امتیاز برای سرعت روبات
پیشتر در همین صفحه نوشتیم که هیجان مسابقه «دورهمی» کم است و همین موضوع باعث شد تماشای آن برای عده‌ای از مخاطبان جذاب نباشد. اکنون با تغییری که در یکی از قوانین مسابقه به وجود آمده، هیجان مرحله روبات بیشتر شده است. تا قبل از این، هر شرکت کننده می‌توانست با انتخاب عددی بین یک تا چهار، اندازه سرعت روبات را مشخص کند، بسیاری از شرکت کنندگانی که از حرکت روبات می‌ترسیدند، پایین‌ترین عدد یعنی یک را انتخاب می‌کردند و روبات با سرعت آرام‌تری حرکت می‌کرد، اکنون برای انتخاب میزان سرعت روبات امتیازی در نظر گرفته شده و شرکت کنندگانی که عدد چهار را انتخاب می‌کنند امتیاز بیشتری هم کسب می‌کنند، بنابراین حتی افرادی که چندان تمایل ندارند سطح چهار را انتخاب کنند، برای کسب امتیاز به ناچار این چالش را می‌پذیرند. حرکت سریع روبات و واکنش‌های شرکت کنندگان به آن هیجان مسابقه را بالاتر برده و باعث شده اتفاقات بامزه‌ای در مسابقه بیا‌فتد.

منبع: اصفهان امروز


ارسال دیدگاه





ارسال

دیدگاه ها

نمایش همه نظرات
2024-04-24 22:32:52